Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان اعلام کردند، نیروهای آمریکایی دست به حمله هوایی علیه یک خودروی بمب‌گذاری شده در خارج از پایتخت سومالی زدند و مدعی شدند، این خودرو تهدیدی بر پایتخت بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ایلاف، فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا اعلام کرد، نیروهای این کشور طی حمله‌ای هوایی یک خودروی بمب‌گذاری شده را در خارج از شهر مگادیشو، پایتخت سومالی هدف قرار دادند که به مثابه تهدیدی برای پایتخت این کشور تلقی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله هوایی در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مگادیشو رخ داد در حالی که پایتخت در اکتبر شاهد کشته شدن ۵۱۲ تن در اثر انفجار کامیون بمب‌گذاری شده بود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا در بیانیه‌ای افزود، نیروی هوایی آمریکا با هماهنگی دولت فدرال سومالی در ساعات اولیه صبح ۱۲ دسامبر یک خودروی بمب‌گذاری شده را مورد هدف قرار داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این حمله از نیروهای هم‌پیمان ما از طریق رهایی از این تهدید قریب‌الوقوع حمایت کرد که ساکنان مگادیشو را هدف قرار داده بود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا تاکید کرد، آمارهایش اشاره‌ای به کشته‌شدگان یا قربانی شدن غیرنظامیان در پی این حمله ندارند.

گروه الشباب از سال ۲۰۰۷ میلادی به دنبال براندازی دولت سومالی مورد حمایت جامعه جهانی است.

این گروه در سال 2010 حمایت خود را از القاعده اعلام و در سال ۲۰۱۲ رسما به این گروه پیوست. آن در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داد و اکنون در منطقه‌ای در شمال کشور متمرکز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • روز ۲۰۸ طوفان‌الاقصی|یمن: با آتش بازی نکنید
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی