Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه سیلاب و کلوار با 17 روستا و جمعیتی افزون بر 2 هزار و 600 نفر از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در 200 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
مور زرد زیلایی در بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد 150 خانوار دارد.
هادی زارع پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که افراد باسواد خانواده بتوانند بی سوادها را با استفاده از برنامه های تعیین شده در دوره های 400 ساعته باسواد کنند به نحوی که بتوانند حد نصاب نمره لازم را کسب کنند این هزینه به آنها پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت جغرافیایی در این 2 منطقه حمایت ویژه از سوادآموزی در آنها در دستور قرار گرفته است.
زارع پور افزود:هم اکنون 6 مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.
وی میزان باسوادی جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد را 92.7 درصد اعلام کرد.
زارع پور روز اظهار داشت: این میزان جمعیت باسوادی در استان 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95 تاکنون 437 هزار و 46 نفر از جمعیت هدف 10 تا 49 سال در استان باسواد شده‌اند.
زارع پور گفت: تعداد باسوادان مرد 96.1 درصد و زنان 89.4 درصد است.
وی تصریح کرد: جمعیت هدف بی سوادی در سطح استان نیز 34 هزار و 106 نفر هستند که 9 هزار و 205 نفر مرد و 24 هزار و 901 نفر نیز زن هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان گچساران با 96.6 درصد بیشترین میزان باسوادی و کهگیلویه با 88.2 درصد کمترین میزان باسوادی را در بین شهرستان‌های مختلف استان دارند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.
مدیر آموزش ‌و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی در سال جاری در استان چهار هزار و 600 نفر است.
وی افزود: از این تعداد 2 هزار 500 نفر در دوره سواد آموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز مربوط به دوره تحکیم سواد است.
وی تصریح کرد: میزان تعهد امسال دوره های انتقال و تحکیم 100 درصد انجام شده و در دوره سوادآموزی تاکنون 76درصد است که تا پایان موعد تعیین شده افزایش خواهد یافت.
وی ابراز داشت: فعالیت‌های سوادآموزی در استان با مشارکت 23 دستگاه و با اجرای هشت مؤسسه و تشکل غیردولتی انجام می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طوفان شب گذشته در این استان تلفات جانی نداشته است.

به گزارش تسنیم، علیرضا نیکروز در یاسوج اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز