Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:35:30 GMT

وقف یک خانه ویژه انجمن خوشنویسان گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۲۷۱۶

وقف یک خانه ویژه انجمن خوشنویسان گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از وقف یک خانه ویژه به همت یک خیر به انجمن خوشنویسان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز (۲۲ آذر) در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان وقف چشمه همیشه جاری  گیلان با بیان اینکه این استان پنج هزار موقوفه و 22 هزار رقبه دارد گفت:  حفظ عین موقوفات از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه 750 رقبه موقوفه  استان دارای سند مالکیت هستند افزود: اجرای امینانه نیات واقفان از رسالت‌های اصلی سازمان اوقاف است که ابتدی امسال تاکنون 800 میلیون تومان اجرای نیات واقفان انجام شده است.

 

علیزاده  با اشاره به وقف یک خانه ویژه انجمن خوشنویسان گیلان اذعان کرد: موقوفه حاج حسن آرمند اشکیکی که شامل ۶ باب منزل مسکونی و ۳ باب مغازه به ارزش تقریبی بیش از سی میلیارد ریال می باشد یکی از نیات آن راه اندازی خانه خوشنویسی برای کتابت آیات قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ترجمه آن است.

 

وی در ادامه به جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان وقف چشمه همیشه جاری اشاره و بیان کرد: فراخوان اين جشنواره از 20 اسفند ماه سال گذشته انجام شد و  بيش از 200 آثار به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه این آثار همزمان با ماه رمضان در نگارخانه مارليك رشت به نمایش درآمد تصریح کرد: از این تعداد 13 اثر در رشته های نستعليق، شكسته نستعليق، نسق و ثلث حائز رتبه های برتر شدند.

 

در ادامه از نفرات برتر  با اهداء لوح تقدير و هديه نقدی تجليل شد

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان