Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین همایش اقتصاد مقاومتی، که امروز در سالن همایش بین المللی الزهرا برگزار شد اظهار کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا همانند رخداد زلزله  بوده و پیش بینی آن غیرممکن است، از این رو باید در مقابل عوامل بیرونی( تحریم) چاره اندیشی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: زمانی که زلزله رخ می دهد تمام ساخته را تخریب می کند و می توان زلزله را مصداق صحیحی از تحریم ها دانست چرا که با وقوع تحریم ها تمام کسب و کارها تحت شعاع قرار می گیرد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییر بنیادی در ساختارهای رواج یافته ایران، کلیدی برای مقابله با تحریم ها به شمار می رود و اگر تغییرات ایجاد نکنیم بخش های مختلف اثر گذار در کشور از جمله اقتصاد، متضرر می شود.

وی تأکید کرد: تغییر بنیادی در همه علوم لازم است و تنها تأکید بر یک علم همانند اقتصاد نمی تواند بینش عمیقی داشته باشد و علوم باید به طور زنجیروار به یکدیگر متصل شوند تا برداشت صحیحی برای اقتصادی مقاومتی به ارمغان بیاید.

آقامحمدی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی به معنای گره  خوردن آحاد مردم و پیوستگی علوم مختلف برای پیشبرد اهداف و اقتدار در برابر عوامل تهدید کننده است.

آقامحمدی مطرح کرد: اکنون روابط متداول پیش از تحریم ها مخدوش شده که با چاره اندیشی می توان میان چرخه های رایج در دنیا راه حلی و مجالی برای گریز از تحریم ها ایجاد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عقب ماندن علم از اقتصاد کارآمد تصریح کرد: امروزه در دانشگاه ها، علوم به طور اثر بخش نیست و مصداق آن را می توان در مدل کراس دید که در دانشگاه های برتر، نهایتا دو واحد از این نظریه ارائه می شود در حالی که در دانشگاه های جهان، این مدل به خودی خود یک رشته جداگانه به حساب می آید بنابراین باید تغییری در تمام خلأهای علوم برای کارآمدی آن ها ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: دانش بنیان کردن اقتصاد و تغییر در خلأ علوم علاوه بر رشد و رهایی از تحریم ها می تواند به جهانی شدن کشور هم کمک کند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟