Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@03:54:52 GMT

فساد دولتی با آمدن ترامپ بسیار بدتر شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۲۹۴۰

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها معتقدند فساد با روی کار آمدن ترامپ افزایش یافته است و مردم از ترس تبعات، فساد را گزارش نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت موسسه مردم‌نهاد شفافیت بین‌الملل، در آستانه روی کار آمدن ترامپ بحث‌های زیادی درباره تضاد منافع او به وجود آمد. در شرایطی که رئیس‌جمهوری منتخب از تحقق ابتدایی‌ترین تدابیر شفافیت از جمله مالیات خودداری می‌کرد، کارشناسان از دو حزب به او تاختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید فروم، متن نویس سابق سخنرانی‌های جورج بوش نسبت به دزدسالاری هشدار داد. رئیس بخش اخلاقیات این دولت بعدا با هشدار مشابهی استعفا کرد.

نظرسنجی جدید ماه‌های اکتبر و نوامبر موسسه مردم‌نهاد شفافیت بین‌الملل، نگرانی‌ مردم آمریکا را در سطح گسترده‌تری نشان می‌دهد. از ۱۰۰۵ شرکت‌کننده در این نظرسنجی استفاده شد و آنها معتقد بودند که فساد امسال افزایش یافته، دولت در مبارزه با آن عملکرد بدتری داشته، و مردم از گزارش آن ابا دارند. یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان (۳۴ درصد) گمان می‌کنند فساد در طول سال گذشته "بسیار زیاد" افزایش یافته که قابل مقایسه با ۱۳ درصد سال ۲۰۱۶ است.  

آمریکایی‌ها دولت ترامپ را مقصر بدتر شدن وضعیت می‌دانند. دو سوم از مردم معتقدند که دولت آمریکا عملکرد بدی در مبارزه با فساد در دولت دارد و ۴۱ درصد گمان می‌کنند عملکرد آن "بسیار بد" است. (تنها ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۶ معتقد بودند عملکرد دولت بسیار بد است.)

پاسخ‌دهندگان همچنین تاکید داشتند کسانی که فساد را مشاهده می‌کنند از گزارش کردن آن می‌ترسند. بیش از نیمی از آنها گفتند مردم فساد را گزارش نمی‌دهند چرا که از تبعات آن می‌ترسند.

یک نقطه امید در این میان وجود دارد؛ اعتقاد به قدرت مردم عادی برای مبارزه با فساد همچنان بالاست. ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به اینکه بهترین راه مقابله با فساد چیست، تاکید داشتند که باید به نامزدهای پاک در انتخابات رای داد، ۲۱ درصد هم گفتند باید زمانی که آن را مشاهده و یا تجربه کردید، آن را گزارش دهید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است