Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@01:43:46 GMT

بانک جهانی فاینانس نفت و گاز را متوقف می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۲۹۴۴

بانک جهانی اعلام کرد: از سال ۲۰۱۹ میلادی هرگونه فاینانس در صنعت بالا دست نفت و گاز برای حرکت به سمت استفاده از انرژی پاک را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک جهانی اعلام کرد: برای سرعت بخشیدن به تغییر رویه اقتصاد جهانی به سمت انرژی پاک از سال ۲۰۱۹ میلادی دیگر در بخش اکتشاف و استخراج نفت و گاز فاینانس نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانک جهانی اعلام کرد با توسعه چندجانبه جهانی، این نهاد بانکی بین المللی درحال تدام برای تغییر عملیات های خود در به رسمیت شناختن تغییر رویکرد سریع جهان است و بانک جهانی با شروع سال ۲۰۱۹ میلادی تامین منابع مالی در بخش بالا دستی نفت و گاز را متوقف خواهد کرد.

این گام با هدف کمک به کشورها برای پاییند بودن به تعهدات خود در جهت کاهش تولید گازهای گلخانه ای است که در پیمان پاریس در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی برای محدود کردن گرمای جهانی مطرح شد.

البته بانک جهانی اعلام کرد که فاینانس در پروژه های گاز بالادست در فقیرترین کشورها که برای آنها سود به همراه دارد، استثنا است. بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که قصد خروج از پیمان پاریس را دارد و برآورد می شود در پیمانی که کشورهایی مانند سوریه و نیکاروگوئه آن را امضاء کرده اند، این اقدام می تواند ایالات متحده را به انزوا بکشاند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟