Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:18:34 GMT

اندیشکده سپاه در قزوین راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۲۹۵۳

اندیشکده سپاه در قزوین راه اندازی می شود

قزوین- معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: با اتکا به پژوهش و تحقیقات علمی و تجارب کسب شده توسط نیروهای ارزشی بزودی« اندیشکده سپاه» در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید رحمان حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: توجه به تحقیقات و پژوهش می تواند هزینه های ما در حوزه های مختلف کاهش داده و مسیر درستی فراروی ما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت بنیه پژوهشی در سپاه قزوین

معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب الامر استان قزوین اظهارداشت: باید با داشتن استعدادهای علمی فراوانی که داریم بتوانیم مرزهای دانش را بشکافیم و جایگاه خود را بالا ببریم که خوشبختانه در عرصه نظامی و دفاعی دستاوردهای ارزشمندی داشته ایم که باید آن را در سایر حوزه ها نیز گسترش دهیم.

اجرای ۳۰ پژوهش در سپاه قزوین

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰ پژوهش در سپاه صاحب الامر(عج) صورت گرفته و تلاش می کنیم این دستاوردها و تجربیات ارزشمند همه نیروها را جمع آوری کرده و در اختیار فرماندهان و افراد تصمیم گیر و برنامه ریزان قرار دهیم.

سرهنگ حسینی یادآورشد: نگاه مااین است با اتکا به امور پژوهشی و تحقیقاتی و ارتباط موثر با مراکز علمی و دانشگاهی از یافته های علمی برای پیشبرد برنامه ها استفاده کنیم تا دستاوردهای ما بیشتر باشد.

وی اضافه کرد:پژوهشهای انجام شده در سپاه با محور ماموریت های سپاه است و در کنار آن با کاربست اجرایی در مسیر کاربردی کردن یافته ها گام برداشته ایم.

سرهنگ حسینی اظهارداشت: مرحله کاربست پروژه ها بعد از پایان هر پروژه صورت می گیرد و با بررسی طرح هایی که قابلیت اجرایی دارد با استفاده از یافته ها تلاش می شود موفقیت در کار بیشتر شود.

وی بیان کرد: هر شش ماه کتاب تجارب کارکنان ونیروهای فعال سپاه راجمع آوری کرده و پس از چاپ در اختیار نیروهای داخلی قرار می دهیم و چکیده کتاب ها نیز در اختیار نیروهای تصمیم گیر قرار می گیرد.

حسینی اضافه کرد: این یافته ها و کتابهایی که چاپ می شود گنجینه ارزشمندی است که می تواند مسیر راه آینده ما را با کمترین هزینه و ریسک مشخص کند تا ادامه ماموریت ها با اطلاعات جامع صورت گیرد.

وی گفت: همچنین تجارب دوره ای مدیران به لحاظ قواعد تاریخ شفاهی استخراج شده و مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت ۷۰ درصد تحقیقات ما در حوزه ماموریتی سپاه است.

سرهنگ حسینی یادآورشد: در این راستا اطلاعات لازم برای تاثیرگذاری بیشتر در حوزه فرهنگی هم جمع آوری شده تا بتوانیم با استفاده از آن راهکارهای اجرایی را در روند کار پیشنهاد کنیم.

توانمندسازی سربازان سپاه در دستور کار است

وی اضافه کرد: توانمندسازی مشمولان وظیفه از دیگر کارهایی است که در دستور کار قرار گرفته تا پس از دوران خدمت سربازی جوانان ما بتوانند با کسب مهارت در رشته های مختلف برای خود اشتغال و ظرفیتی برای فعالیت پیدا کنند و وقتشان بیهوده تلف نشود.

حسینی بیان کرد: به مناسبت ۲۵ آذرماه روز پژوهش برنامه هایی در سپاه پیش بینی شده که اجرا می شود.

وی اضافه کرد: روز شنبه ۲۵ آذر ماه نمایشگاه ویژه پژوهش در محل سپاه صاحب الامر(عج) برپا خواهد شد و دستاوردهای هفت ساله پژوهشی و ۳۰ عنوان پژوهش شامل کتابچه، تجارب افراد، ماهنامه پیک دانش، کتاب مینوی دانش و تحقیقات علمی دیگر در معرض دید قرار خواهد گرفت.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ارتباط با دانشگاههای استان، تبادل فعالیتهای علمی در روز پژوهش ارائه خواهد شد.

حسینی بیان کرد: از رسانه های گروهی انتظار داریم با اطلاع رسانی بموقع و مناسب از فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی سپاه ضمن ایجاد انگیزه بیشتر در میان پژوهشگران جوان زمینه رشد علمی در این نهاد را فراهم کنند.


  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی