Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل خواستار بازدید اعضای شورای امنیت از میانمار و بنگلادش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز،یکی از مقامات بلندپایه سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا موارد هولناک و تاثر انگیز آزار جنسی زنان مسلمان روهینگیا از سوی سربازان میانمار را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل همچنین خوستار بازدید شورای امنیت از میانمار و بنگلادش و پایان دادن به حملات علیه شهروندان روهینگیایی شد.

«پارمیلا پاتن» گفت که یکی از زنان روهینگیایی به اوگفته بود که به مدت 45 روز نزد نیروهای میانمار بود و بارها مورد تجاوز واقع شد.

به گفته او یکی دیگر از زنان روهینگیایی که در حین آزار جنسی مورد ضرب و شتم سرباز روهینگیایی قرار گرفته بود،بینایی یک چشم خود را از دست داد.

پاتن به شورای امنیت گفت:برخی از شاهدان عینی گزارش دادند که زنان و دختران پیش از اینکه بارها مورد تجاوز سربازان میانماری قرار بگیرند به درخت بسته می شدند.

وی افزود:برخی از زنان می گفتند که چگونه کودکانشان را غرق می کنند یا در آتش می اندازند تا سوزانده شوند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل گفت که 15 عضو شورای امنیت باید از میانمار و همچنین اردوگاه مهاجران روهینگیایی در بازار کاکس بنگلادش بازدید کنند.

پارمیلا پاتن تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت خواستار توقف فوری خشونت ها علیه شهروندان روهینگیایی در ایالت راخین و اجرای عدالت در مورد عاملان این خشونت ها است.

این در حالی است که ارتش میانمار ماه گذشته با انتشار گزارشی همه گزارش های مطرح شده درباره کشتار و تجاوز به مسلمانان روهینگیایی از سوی نیروهای امنیتی را انکار کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل