Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:01:19 GMT

معاون اوقاف کشور:وقف سکوی پرش به سوی خدا است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۳۵۳۹

معاون اوقاف کشور:وقف سکوی پرش به سوی خدا است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز چهارشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی 'وقف چشمه همیشه جاری ' در رشت افزود: واقفان متوجه شده اند که عالم خلقت سرایی موقت است ولی با قدم برداشتن در کارهای خیر می توانند زندگی ابدی را بسازند.
وی با بیان این که واقف با عقد وقف ، مال خود را برای امور خیریه، هدیه می کند، خاطر نشان کرد: وقف یک زیبایی درونی است که قالبش در ساختار موقوفات اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به جایگاه جهاد اموال و دشواری وقف اموالی که سالها برای جمع کردنشان تلاش کردی اظهار کرد: واقفان با وقف علاوه بر این که لبخند و زیبایی را برای دیگران می خواهند، آخرت شان را نیز می سازند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی 'وقف چشمه همیشه جاری 'تصریح کرد: هیچ چیزی جز در قالب هنر ماندگار نمی ماند و برای فرهنگ سازی در بخش های مختلف بایستی از ابزار هنر بهره بگیریم.
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با بیان این که هنرمند زیبایی شناسی درونی را درون خود عرضه و تجلی می بخشد، خاطر نشان کرد: چه زیباست که انسان قالب هنری را که دارد، تجلی زیبایی اش از زیبایی مفهومی اراده کند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت توجه به بخشش و انفاق در جامعه اضافه کرد: اگر بی اعتنایی و بی تفاوتی در جامعه نهادینه شود، آن جامعه کاملا غیرانسانی و ماشینی می شود.
وی با بیان این که با اقداماتی نه چندان گران قیمت هم می توان وقف کرد، ادامه داد: وقف یک جلد قرآن کریم برای شادی روح والدین، گذشتگان و غیره نیز نوعی وقف است و هر فردی که آن کتاب را تلاوت می کند، ثوابش برای شخص واقف ساری و جاری است.
مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی 'وقف چشمه همیشه جاری 'روز چهارشنبه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در سالن اجتماعات مخابرات استان در رشت برگزار شد.
در این مراسم صاحبان 13 اثر برتر با لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.
فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی 'وقف چشمه همیشه جاری ' با موضوع وقف و احسان اسفندماه سال گذشته به میزبانی گیلان برگزار شد . 200 اثر از مناطق مختلف کشور به این جشنواره راه یافت که پس از داوری 13 اثر در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث حائز رتبه شدند.
بر اساس آخرین آمار ، استان گیلان ۹۴۱ بقعه و بیش از سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه

محمد باقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه انتصابات جدید، طی احکام جداگانه خانم‌ها زهرا اربابی و پروین داداندیش را به ترتیب به سمت «معاون امور آموزش» و «معاون امور هماهنگی کانون ها» منصوب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان