Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:27:50 GMT

جوانان قربانیان رده‌ اول حوادث ترافیکی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۳۸۵۹

جوانان قربانیان رده‌ اول حوادث ترافیکی

شیراز- ایرنا- قائم‌ مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی شیراز گفت:‌علت مرگ ومیر اگرچه طبق الگوی یکسان متعلق به بیماری های قلبی است اما این رتبه‌ بندی در گروه سنی 15 تا 40 سال یعنی جوانان تغییر می‌یابد و آمار مرگ ‌و ‌میر حوادث ترافیکی جوانان به رتبه نخست می‌ رسد.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:‌علل مرگ‌ و‌میر در کشور از الگوی واحدی تبعیت می‌ کند که براساس آن بیماری‌های قلبی‌ عروقی در درجه نخست، سوانح ترافیکی و جاده‌ای در رتبه دوم و انواع سرطان در مقام سومین عامل مرگ ‌و‌میر ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتی با اشاره به رتبه نخست استان فارس در تلفات جاده ای در سال های اخیرگفت:‌ستاد پیشگیری از حوادث ترافیکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف پیشگیری از بروز تصادفات با تدوین استراتژی‌های کوتاه مدت، بلند‌مدت و میان ‌مدت تشکیل شده است.
وی افزود: این ستاد با عضویت دستگاه‌هایی همچون دادگستری، پلیس راهور، پلیس راه، صداوسیما، راه‌ و ‌شهرسازی، شهرداری، راهداری، آموزش‌ و‌پرورش، معاونت حمل‌ و‌نقل و ترافیک، اداره کل حمل‌ و‌نقل پایانه‌ها، اداره برق، اداره بیمه، هلال احمر و پزشکی قانونی فعالیت دارد.
وی ادامه داد:‌ این ستاد تاکنون 54 جلسه و 175 مصوبه داشته که 92درصد مصوبات آن معادل 161 مصوبه، اجرایی شده است گرچه شاید با توجه به آمار تصادفات همچنان باید تلاش بیشتر و مدون‌تری در این زمینه انجام شود.
قائم‌ مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی شیراز در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تجهیز بیمارستان‌ها و نیز قوانین رسیدگی به مصدومان گفت: به موجب قانون، وزارت بهداشت موظف است در حوادث ترافیکی یا غیر آن، پاسخگوی درمان مصدومان باشد و این امر از زمانی که حادثه رخ می‌دهد، توسط اورژانس و در همه ساعات شبانه ‌روز درحال انجام است.
همتی بیان کرد: به موجب ماده 92 قانون درمان مصدومین، هر مصدومی که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شود، از درمان رایگان بهره‌ مند می‌شود و هیچ بیمارستانی نباید از زمان تحویل بیمار به بیمارستان تا ترخیص او وجهی مطالبه کند البته این موضوع بیماری‌هایی را که فرد به قصد درمان آن‌ها به بیمارستان مراجعه می‌کند، دربر نمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید رجایی بزرگ‌ ترین و مجهزترین مرکز تروما در کشور است، درباره نبود ام.آر.آی در این بیمارستان گفت: بیمارستان چمران و شهید رجایی دو مرکز نزدیک به هم هستند و با توجه به اصل الزام کاهش هزینه‌ها، ضرورتی برای وجود همه امکانات بیمارستانی درهردو مرکز وجود ندارد و هر دو بیمارستان می‌توانند از امکانات یکدیگر بهره‌ مند شوند.
همتی هزینه‌های دولت را برای مصدومان سوانح ترافیکی، بسیار زیاد عنوان کرد و به دو حادثه تصادف اتوبوس سربازان و نیز حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی به‌عنوان نمونه اشاره کرد که در آن‌ها هم اورژانس و هم واحدهای درمانی در شیراز و شهرستان‌ها درگیر شدند؛ البته وی منکر کاستی‌ها و ضعف‌ها نیز نشد و ابراز امیدواری کرد کاهش ضعف‌ها به حداقل برسد.
آخرین آماری که پزشکی قانونی استان فارس از تصادفات و فوتی های آن در استان فارس منتشر کرده، مربوط به 6 ماه اول امسال بوده است .
790 نفر براثر تصادف رانندگی در 6 ماه نخست امسال در این استان جان خود را ازدست دادند و این استان مانند سال های گذشته در مرگ های ناشی از تصادف رانندگی رتبه نخست در سطح کشور را دارد.
این آمارنسبت به مدت مشابه پارسال که تعداد فوتی ها 789نفربود، افزایش یک درصدی را در استان فارس نشان می دهد.
بر اساس آمار پزشکی قانونی در 6 ماه اول امسال، استان فارس در تعداد فوتی ناشی از سوانح رانندگی با 790 نفر فوتی با فاصله قابل توجهی در رتبه نخست قرار دارد و پس از استان فارس استان های تهران با 649 فوتی و خراسان رضوی با 647 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.
تعداد مصدومان تصادفات رانندگی نیز نسبت به پارسال 1.1 درصد افزایش داشته است در 6 ماه اول امسال 13هزارو 95 نفر مصدوم ناشی از تصادفات در فارس بر جای مانده که در کشور پس از استان های تهران ،خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم است.
بر اساس آمار پزشکی قانونی فارس، این استان پارسال هم با یک هزار و 458 نفر فوتی ناشی از تصادف رتبه نخست کشور را در مرگ ناشی از سوانح ترافیکی داشته است در صورتی که این میزان در سال 94، یک هزار و 374 نفر بوده که نشانگر افزایش در این زمینه است.
خبرنگار: سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان پلدشت در جلسه ستاد خانواده و جمعیت این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت : شهرستان پلدشت از لحاظ جمعیت با نرخ رشد جمعیت  89/2 درصدی رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت در این شهرستان  ما از مسئولین ذی ربط پیگیر تحقق امتیازات برای خانواده های دو قلو و سه قلو و بیشتر به این شهرستان هستیم .

فرماندار شهرستان پلدشت گفت:  در سال گذشته  به میزان ۱۱۵۸ نفر ولادت  در این شهرستان اتفاق افتاده که نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور