Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:35:29 GMT

شب یلدا فرصتی برای احیای روابط سنتی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۴۸۳۱

شب یلدا فرصتی برای احیای روابط سنتی است

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری ویژه‌برنامه‌های شب یلدا در سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: این مناسبت ملی فرصتی برای نزدیک شدن خانوده‌ها و احیای روابط سنتی مردم یزد است.

«محمدرضا نصیری زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد برنامه‌های ویژه شب یلدا در استان، گفت: ویژه برنامه‌های شب یلدا در اغلب هتل‌ها و مجموعه‌های سنتی استان با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه و با حضور گروه‌های موسیقی سنتی برای عموم مردم به ویژه گردشگران برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این مراسم‌ها را یادآوری خاطرات و صله ارحام ذکر کرد و گفت: متاسفانه دنیای مجازی و پیشرفت تکنولوژی به ایجاد فاصله میان خانواده‌ها منجر شده و دیگر روابط خانوادگی رنگ و بوی روابط سنتی گذشته را ندارد لذا چنین مراسم‌هایی فرصتی برای نزدیک شدن خانواده‌ها و احیای ارتباطات سنتی بین مردم خواهد بود .

نصیری‌زاده در رابطه با آیین‌های خاص این شب نیز بیان کرد: بسیاری از گذشتگان در این شب که اولین و بلندترین شب زمستان نیز به حساب می‌آید، گرداگرد کرسی های زمستانی هم‌نشینی می‌کردند و معمولاً با چای، آجیل‌های زمستانه، انار و هندوانه از همدیگر پذیرایی می‌کردند که البته امروزه نیز غالباً به جز کم‌رنگ شدن جایگاه کرسی شاهد برگزاری جشن‌هایی با چنین ساختاری هستیم.

وی با اشاره به این که در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های ویژه‌ای در شب یلدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: به عنوان نمونه برگزاری جشن یلدایی در پارک ارم تفت یا جشنی که در کنار سرو تاریخی ابرکوه برگزار می‌شود.

به گفته وی، البته جشن دیگری نیز به مناسبت شب یلدا ویژه عموم و گردشگران توسط تشکل‌های شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود .

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: غالباً شاهنامه‌خوانی، ارائه مقاله و سخنرانی و همچنین خاطره‌گویی افراد بومی و پیرمردان جمع از برنامه‌های این جشن‌هاست.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد

 "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903349

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • ویژه برنامه های آیین گل غلتان در دامغان
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • افزایش ۲۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد