Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی عظیمی از مدیران جهادگر سابق جهاد سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حاشیه همایش مدیریت و فرهنگ جهانی گفت: تعدادی از موکب‌داران که  در ایام اربعین در عراق به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی کردند با وقوع زلزله در کرمانشاه موکب‌های خود را به مناطق زلزله زده برده و به مردم خدمت کردند و آنها گفتند حدود 300 میلیارد تومان از کمک‌ها  و امکانات مردمی که برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری شده بود به دلیل عدم مدیریت جهادی و متمرکز و نبود یک سازمان جهادی تقریبا از بین رفت و به هدف نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عظیمی افزود: اگر یک سازمان متمرکز و جهادی برای کمک‌های مردم باشد هم اکنون هم می‌توان چندین برابر 300 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری کرد و به مردم زلزله‌زده خدمت‌رسانی کرد. 

وی با اشاره به تجربه اداره جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان سازمان جهاد سازندگی هم نیروهای مردمی و هم کمک‌ها را سازماندهی می‌کرد و کمک‌های مردمی به دست رزمندگان اسلام می‌رسید. مگر زلزله به اندازه جنگ است که الان نمی‌توانند کمک‌های مردمی را به زلزله‌زدگان برسانند و این نشان می‌دهند مدیریت و فرهنگ جهادی ضعیف شده است. 

عضو هیات علمی همایش مدیریت و فرهنگ جهادی، گفت: باید سازمان جهادی وجود داشته باشد و مردم آن را بشناسند، اجرای اقتصاد مقاومتی بدون مدیریت جهادی نمی‌شود و اگر اقتصاد مقاومتی نباشد یعنی در اقتصاد وابسته هستیم و اگر استقلال نباشد انقلاب معنا ندارد. 

عظیمی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب استقلال بود، گفت: سه جنبه استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر است که اگر اقتصاد نباشد در بخش سیاسی وابسته و در بخش فرهنگی از فرهنگ اسلام دور می‌شویم و اگر استقلال نباشد از انقلاب چه چیز باقی می‌ماند؟ خون‌های جوانان به پای چه اهداف و آرمانی ریخته شده است؟اگر قرار بود ما نوکر و محتاج و فقیر باشیم پس عزت کجا رفته است؟

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای عزت اسلام شهید شد، گفت: شعار امام حسین (ع) هیهات من الذله یعنی استقلال است و اگر وابستگی داشته باشیم یعنی ذلت را پذیرفته‌ایم. بنابراین مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی اگر نباشد در نسل‌های بعدی بدبخت می‌شویم. 

عظیمی افزود: همایش مدیریت و فرهنگ جهادی برای نسل‌های بعدی است و باید کسانی که در این همایش شرکت می‌کنند حداقل این را بدانند که مدیریت کنونی جهاد کشاورزی به صورت جهادی نیست. 

عضو هیات علمی همایش مدیریت و فرهنگ جهادی در پاسخ به این پرسش که مگر طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید در مباحث اقتصاد مقاومتی به همایش و بنرهای تبلیغاتی فقط اکتفا نکرد،‌گفت: این همایش‌ها اثر می‌گذارد، حداقل این است که مدیران بدانند وضعیت فعلی، مدیریت جهادی مطلوب نیست. 

وی تاکید کرد: در یک سازمان جهادی بین حقوق کارمندان و مدیران اختلاف 10 برابر و یا 20 برابر وجود نداشت بنده که مسئول ستاد کربلا در مهندسی جنگ بودم حقوقم کمتر از یک تکنسین جوشکار بود و اگر تفاوتی وجود داشت بسیار اندک و حداکثر حقوق 100 تومان بود اما الان تفاوت حقوق بالا و پایین به اندازه‌ای شده که آدم‌هایی هستند که می‌خواهند به هر طریق به مقام‌های بالا چنگ بیندازند و هدف آنها خدمت نیست. بلکه دنبال حقوق بالاتر و چند برابر هستند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس