Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس شب گذشته، 21 آذرماه در مراسم افتتاحیه كنگره بین‌المللی «سیره نبوی در طب» بر اهمیت توجه به علوم دینی و بعد معنوی انسان تأكید فراوان كرد و گفت: علوم بشری نوعاً مبتنی بر ظن است و گاهی این تجربه‌ها آن نتیجه علمی و صد درصد را ندارد لذا علم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عالم، عالم تأثیر و تأثر است و واقعاً اینگونه است كه هم روح بر بدن تأثیر می‌گذارد و هم بدن بر روح تأثیر می‌گذارد و آنچه در اسلام بر روی آن بسیار تكیه شده است این است كه این عالم طبیعت و این عالم بدن یقیناً از عالم وحی و روح تأثیر اساسی را می‌پذیرد.
عابدی با تأكید بر اینكه این طب است كه مدیون وحی است و وحی مدیون طب نیست، گفت: آن حقیقتی كه در قرآن و روایات ماست این است كه هر جا وحی آمد این علم ظنی در پرتو آن وحی شد علم قطعی و عقلی كه اشاره شد گاهی تحت تأثیر قوه واهمه و خیال است و خیال می‌كند اینچنین است و علم نیست.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری اینكه پیامبر اسلام(ص) در سیره نبوی در طب خیلی مسائل دارد، گفت: دو موجود در نظام هستی مكلف آفریده شده است یكی انسان و دیگری جن؛ در بحث تكلیفی اسلام چقدر سفارش به این شده است كه اگر می‌خواهید مبتلا به عارضه روح و جسم نشوید، نزدیك حرام نشوید.
وی گفت: امروز ما تنها جنبه مادی بیماری‌ها را بررسی می‌كنیم اما غافل از این هستیم كه عمل حرام است كه بستر بیماری را فراهم كرده است و این چیزی است كه باید از چنین همایشی‌های بیرون بیاید.
عابدی بر این نكته تأكید كرد كه این مجالس همدلی و همفكری علما و اساتید حوزه و دانشگاه برای این است كه این دو بال را به هم وصل كنیم و پرنده سلامت اسلامی در جامعه ما رونق بگیرد.
وی ادامه داد: زمانی سخن از روح و جسم است؛ درست است این روح بر آن جسم تأثیر می‌گذارد و برعكس اما زمانی مرتبه خیلی بالاتر از این‌هاست و می‌شود عقل اول و عقل اول آن وجودی نیست كه ابزار و وسیله بخواهد و همین بشر اگر در معرفت توحیدی اوج گرفت و به مقام عقل رسید دیگر نه قیچی نه آزمایشگاه و نه ابزار می‌خواهد و این روح عظیم تأثیر خود را بدون هیچ گونه وسیله‌ای می‌گذارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی گفت: بیش از ۵ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی اظهار کرد: لازم است بدانیم ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در ۱۳۴ مورد عملیات امداد و نجات به ۵۰۲۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۲۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۱۸۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۱۵۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۶۹۹ قوطی کنسرو، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۰ ست شست‌وشو، ۷۶ ست بهداشتی و ۳۷ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر بین متأثران توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۲۱۹ تیم عملیاتی متشکل از ۷۷۷ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 750680

دیگر خبرها

  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیلاب
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است