Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@15:50:31 GMT

متولد هرفصل چه اخلاقی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۷۷۹۷

متولد هرفصل چه اخلاقی دارند؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، محققان در دانشگاه "سِمِلوِیس" بوداپست دریافته‌اند احتمال اینکه افرادی که در زمستان متولد شده‌اند "تندمزاج" باشند نسبت به کسانی که در زمان‌های دیگری از سال متولد شده‌اند، کمتر است.

 

اگر در پاییز به دنیا آمده باشید، احتمال اینکه دارای روحیۀ افسرده باشید، نسبت به کسی که در زمستان متولد شده، بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احتمال اینکه کسانی که در تابستان به دنیا آمده‌اند، اختلالات خلقی ادواری داشته باشند (یعنی تغییرات خلقی در ایشان زیاد باشد) بیشتر است.

 

اگر در بهار یا تابستان به دنیا آمده باشید، احتمال اینکه خلقیات بسیار مثبتی داشته باشید، نسبت به متولدین پاییز و زمستان بیشتر است.

 

خنیا گوندا، سرپرست این پژوهش می‌گوید: "در پژوهش ما ۴۰۰ فرد مورد بررسی قرار گرفتند و فصلِ تولدشان با نوع شخصیتشان مورد توجه قرار گرفت. اساسا به نظر می‌رسد که زمان تولد شما می‌تواند احتمال ابتلای شما به برخی اختلالات خلقی را افزایش یا کاهش دهد. در حال حاضر در مورد سازوکارهای این ارتباط نمی‌توانیم صحبتی کنیم."

 

پروفسور ادوارد ویتا، از "کالج اروپایی داروشناسی اعصاب و روان"، هم دربارۀ این تحقیق می‌گوید: "فصل‌ها بر خلقیات و رفتار ما موثرند. حتی فصل تولد ما می‌تواند بر خطر ابتلای ما به برخی امراض و برخی اختلالات روانی موثر باشد. چیز جدیدی که این محققان به آن توجه دریافته‌اند تاثیر فصل بر فرد در هنگام تولد و روحیۀ اوست. ویژگی‌های خلقی اختلال محسوب نمی‌شوند، بلکه روندهای رفتاری و احساسی‌ای هستند که بیولوژی فرد آنها را هدایت می‌کنند. اگرچه عوامل ژنتیک و محیطی، هر دو، بر خلقیات فرد موثرند، اکنون می‌دانیم که فصلِ تولد نیز در این زمینه نقش دارد. ضمن اینکه کشف تمایل به "مودِ بالا" (High mood) در متولدین تابستان نیز بسیار جالبِ توجه است."

 

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند