Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:24:46 GMT

دندان مصنوعی و خطر سوءتغذیه

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۸۳۶۹

محققان دانشگاه کالج کینگ لندن دریافتند استفاده از دندان‌های مصنوعی موجب می‌شود کاربر به دلیل دشواری جویدن غذاهای سالم، از خوردن آن‌ها منصرف شود و به همین علت در معرض سوءتغذیه قرار گیرد. آفتاب‌‌نیوز :  بر اساس این تحقیقات افرادی که برخی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند نیز به دلیل دشواری جویدن غذا دچار مشکل مشابهی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تلگراف،در این تحقیقات وضعیت سلامت بیش از 1800 داوطلب با میانگین سنی 62 سال مورد بررسی قرار گرفت. این افراد در سه گروه دسته‌بندی شدند. گروه اول حداقل 20 دندان داشتند. گروه دوم کمتر از 20 دندان داشتند و از دندان مصنوعی استفاده می‌کردند. گروه سوم کمتر از 20 دندان داشتند و از دندان مصنوعی استفاده نمی‌کردند. 
در این تحقیقات معلوم شد میزان مواد مغذی مصرفی گروه دوم و سوم در مقایسه با میزان روزانه موردنیاز بدن بسیار کمتر است. احتمال ضعف این افراد 32 درصد بیشتر و احتمال سوء‌تغذیه آن‌ها 20 درصد بیشتر از سایرین بود. 
استفاده از دندان مصنوعی و از دست دادن دندان‌ها موجب ضعف عضلات فک و صورت می‌شود و افراد را در معرض خطر افتادن یا شکستن دندان‌ها قرار می‌دهد. 
افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند یا دندان‌های خود را از دست داده‌اند، در جویدن سبزیجات و میوه های دارای فیبر، آجیل و گوشت دچار مشکل می‌شوند و اغلب از خوردن این مواد صرف‌نظر می‌کنند؛ در حالی که بخش عمده‌ای از مواد مغذی موردنیاز بدن از همین مواد خوراکی تامین می‌شود. 
با وجود این که دندان‌های مصنوعی امکان جویدن را فراهم می‌کنند، قدرت آن‌ها در گاز گرفتن بسیار کمتر از دندان‌های واقعی است و همین امر خوردن برخی از غذاها را دشوار می‌کند. 
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Geriatrics & Gerontology International منتشر شده است.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل کمیته امداد فارس می‌گوید: در این اردوی جهادی، ۸۰ دندانپزشک از سراسر کشور با ۳۲ یونیت به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد نیازمند مناطق محروم استان خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

موصلی افزود: پیش بینی می‌شود در این ۴ روز بیش از ۲ هزار نفر از خدمات داندان پزشکی این اردوی جهادی استفاده کنند. 

این اردو به مدت چهار روز در شیراز در حال برگزاری است و تا ۱۵ اردیبهشت با شعار مکتب صادق وعده صادق خدمت صادق ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟