Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@02:24:39 GMT

حتما خرما بخورید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۴۱۷

حتما خرما بخورید

تحقیقات بسیاری که در سراسر جهان درباره خواص خرما انجام شده، نتایج حیرت‌آوری از خواص اینماده غذایی برای سلامتی انسان را نشان می‌دهد.درادامه خواص شگفت‌انگیز خرما را می‌خوانید.

افزایش انرژی بدن و مغز

خرما سرشار از قند‌های ساده همچون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز است و به همین دلیل یک ماده انرژی‌زای سریع برای بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان تغذیه به ورزشکاران توصیه می‌کنند ۲ وعده خرما قبل و بعد از تمرین‌ها داشته باشند تا انرژی لازم تامین شود. خرما به مغز انرژی لازم برای تقویت حافظه و تمرکز را می‌دهد و به همین دلیل خرما را به رژیم غذایی کودکان و سالخوردگان اضافه می‌کنند تا در مورد این گروه اخیر از خطر ابتلا به آلزایمر جلوگیری شود.

جلوگیری از سرطان

خرما غنی ازمنیزیم است و این ماده باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. منیزیم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها و از جمله انواع سرطان است. خرما دارای آنتی‌اکسیدانت‌هاست که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. در تحقیقی که در مجله بریتانیایی تغذیه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده خوردن خرما از امکان ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از سکته قلبی

خرما یک منبع خوب برای پتاسیم است که ماده‌ای مهم در سلامتی قلب است. کارشناسان تغذیه می‌گویند مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما ۲۰‌درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد زنانی که روزانه ۳۲۰۰ میلیگرم پتاسیم مصرف می‌کنند ۲۱‌درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار می‌گیرند.

جلوگیری از سختی رگ‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه خرما از سخت‌شدن رگ‌ها جلوگیری می‌کند که علت اصلی سکته قلبی است. سخت‌شدن رگ‌ها در اثر بالا بودن کلسترول بد در بدن به‌وجود می‌آید. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما برای مدت ۴ هفته باعث کاهش تیروگلیسیرید‌ها در بدن به میزان ۱۵‌درصد و اکسیده شدن چربی در خون را به میزان ۳۳‌درصد می‌شود و همه این‌ها بدون بالا رفتن قند خون صورت می‌گیرد.

درمان زخم‌معده

از خرما، به‌دلیل خاصیت تنظیم‌کننده دستگاه گوارش، از قرن‌ها پیش برای درمان زخم معده استفاده می‌شده است. تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ انجام شده، نشان می‌دهد که خرما التهاب حاصل از زخم معده را کاهش می‌دهد و این تحقیق همچنین ثابت می‌کند که خوردن خرما برای درمان زخم معده موثرتر از مصرف دارو است.

جلوگیری از کم‌خونی

خرما سرشار از آهن است و ماده اصلی در هموگلبین خون است. کمبود آهن در بدن باعث کم‌خونی می‌شود و به همین دلیل خوردن روزانه خرما مقدار لازم آهن را به بدن می‌رساند و از کم‌خونی به‌ویژه در کودکان و زنان باردار جلوگیری می‌کند. ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۹/۰ میلیگرم آهن است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی