Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز :شهردار منطقه۲۱ از اجرای ویژه برنامه “روز جهانی کار داوطلبی” (volunteering international day)با حضور بیش از سیصد نفر از شهروندان و کارکنان شهرداری این منطقه با محوریت توجه به حفاظت از محیط زیست شهری در قالب یک روز کار داوطلبانه خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز ، حسن رحمانی شهردار این منطقه با اشاره به اینکه برنامه های “روز داوطلبی کار” بخشی از استراتژی مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان است، گفت: این برنامه ها با توجه به استراتژی و چشم انداز مدنظر مدیریت جدید شهری، در ساختار، مقیاس، مدل اجرایی، تامین منابع و اثراتی که خلق می کنند، متفاوت بوده و طیف وسیع و گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه۲۱ با بیان اینکه بوستان نرگس میزبان شهروندانی بود که به صورت داوطلبانه برای نگهداشت شهر و حفظ محیط زیست محله شان آمده بودند، افزود: نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان تا مسئولین شهری و شهروندان به بهانه ایجاد محله و شهری زیباتر و تمیزتر به صورت داطلبانه و با به تن کردن کاورهای رنگارنگ و کلاه‌های سفیدی مشغول به پاکسازی محیطی بوستان نرگس شدند.
سهم بیشتر به اهالی برای اداره امور شهر
وی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران “کارهای دواطلبی” در سال ۱۳۹۶ را بر مبنای سطوح منطقه ای و متمرکز سازمانی تعریف کرده، یادآور شد: ورودی غربی پایتخت نیز همگام با سایر مناطق ۲۲گانه، با تشویق جامعه هدف (بالغ بر ۳۰۰ نفر) مدنظر این طرح از جمله؛ شهروندان، دانش آموزان، شورایاری ها، کارکنان شاغل در شهرداری منطقه۲۱، سازمان های اجتماعی مردم نهاد، مساجد و پایگاه های بسیج، اصناف و بازاری ها و … به انجام کار دواطلبانه در قالب جمع آوری و تفکیک پسماند بوستان نرگس واقع در ناحیه یک این منطقه اقدام کرده است.
رحمانی در خاتمه با تاکید بر این مطلب که تمامی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در اجرای این طرح توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ تامین شد و جامعه هدف بدون حضور کارگران تخصصی و پاکبان ها اقدام به پاکسازی معابر کرد، تصریح کرد: “کار داوطلبانه” در سطح منطقه۲۱ در مقیاس محله ای و ناحیه ای برنامه ریزی شده و حرکت وسیع پاکسازی و نظافت عمومی، شستشوی مخازن زباله و جمع آوری و تفکیک پسماند خشک و تر بوستان نرگس واقع در ناحیه یک این منطقه، با هماهنگی های صورت گرفته فی مابین مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان متولی اجرای این طرح، معاونت های خدمات شهری و محیط زیست و توسعه منابع انسانی انجام گرفت.
لازم به ذکر است، “روز جهانی داوطلبی” از سال۱۹۸۵ توسط سازمان ملل متحد به تقویم بین المللی پیشنهاد شده و هر ساله در پنجم دسامبر (چهاردهم آذر) در سراسر جهان مورد توجه ویژه قرار می گیرد. گرامیداشت این روز فرصتی مغتنم برای سازمان ها و افراد داوطلب است تا مشارکت خود را در سطح محلی، ملی و بین المللی برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره از طریق توسعه اجتماعی و اقتصادی بیش از پیش گسترش دهند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود