Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@16:03:34 GMT

حق شناس: خرید کاغذ توسط همشهری احتکار نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۹۸۰۲

محمدجواد حق‌شناس در پاسخ به این پرسش که آیا خرید و ذخیره‌سازی و شاید احتکار کاغذ توسط روزنامه همشهری آنهم با توجه به گران شدن این کالا در شورای شهر بررسی شده است یا خیر، گفت: اینکه شما به عنوان خانم خانه‌دار که می‌دانی در ماه چه میزان برنج نیاز داری و برای سه ماه خود برنج خریداری کنی؛ آیا این معنای احتکار برنج می‌دهد؟ بحث هم اصلا فروش کاغذی که خریداری کرده بعد از گرانی کاغذ نبوده و نیست، روزنامه همشهری هم بیشترین مصرف کاغذ را دارد و اساسا یک موسسه اقتصادی است پس وظیفه دارد با نگاه اقتصادی هزینه‌هایش را تنظیم کند و برای همین میزان کاغذ مورد نیاز خود را برای چندین ماه تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حتی اگر هم تصمیم به خریداری این میزان کاغذ با توجه به گران شدن قیمت این کالا باشد باز نشان دهنده هوش مدیریتی است که نخواسته مهترین کالای مورد نیاز موسسه خود را بعدا گران‌تر خریداری کند. به جای اینکه بودجه خود را صرف هزار مورد غیرمعقول یا ساخت و ساز کند، کاغذ خریده است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره آخرین روند وام بانکی به خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر پرداخت وام به 1700، 1800 نفر مصوب شده که در نوبت هستند و ما فعلا مصوبه جدیدی در این‌باره نخواهیم داشت تا وام‌های این تعدادی که در نوبت هستند پرداخت شود. البته از آنجایی که منبع مالی این صندوق محدود است، این وام‌ها که پرداخت شد، منتظر می‌ماند تا بازپرداخت مبلغ صورت گیرد و سپس به نفرات بعدی در نوبت گیرند. در کل افراد خبرنگار و روزنامه‌نگار، مداح، فعال قرآنی، نویسنده و هنرمند از این تسهیلات استفاده می‌کنند ولی متاسفانه بخش زیادی از وام‌هایی که پرداخت شده یعنی چیزی نزدیک به 3 میلیارد تومان هنوز برگشت داده نشده‌اند و باید پرداخت این مبلغ صورت گیرد تا بودجه صندوق مذکور در گردش بیفتد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد