Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طبق يک نظرسنجي، هزينه و زمان صرف شده براي خريد خودرو کمترين امتياز را در رضايت مشتريان از خدمات شرکت‌هاي خودروساز به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، نتايج نظرسنجي از 88 هزار و 262 نفر از مشترياني که خودروي خود را از 16 شرکت عرضه کننده خريداري کرده‌اند، نشان مي‌دهد رضايت مشتريان در تابستان 96 نسبت به بهار 1396 تغيير چنداني نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اين اساس، گزارش شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران از وضعيت رضايتمندي مشتريان در فرايند خدمات فروش خودروهاي سواري، متوسط امتياز 666 از 1000 امتياز در تابستان سال 1396 را نشان مي‌دهد که در اين ميان شرکت جهان نوين آريا، ارائه دهنده خودروهاي برند نيسان با امتياز 718 رتبه نخست را در ميان شرکتهاي عرضه کننده خودروهاي سواري با بيش از يک درصد سهم بازار را کسب کرد. همچنين، در ميان شرکتهاي عرضه کننده خودروهاي سواري با کمتر از يک درصد سهم بازار، شرکت آرين موتور تابان، ارائه دهنده خودروهاي برند DS با امتياز 736 رتبه نخست را از نگاه مشتريان کسب کرده است. در نمودار 1 روند ارزيابي متوسط رضايتمندي مشتريان از خدمات فروش خودروهاي سواري در 2 سال اخير نمايش داده شده است.

در مطالعه رضايتمندي مشتريان از خدمات فروش، شاخص‌هايي نظير اطلاع رساني و پاسخگويي ، توجه به خواسته مشتري، هزينه و زمان صرف شده و تحويل خودرو مورد بررسي قرار مي‌گيرد. اين شاخص‌ها با کمک فرايند مطالعاتي نيازسنجي از مشتريان در صنعت خودرو استخراج شده است.
در اين ميان، متوسط امتياز کسب شده در هر شاخص از رضايتمندي مشتريان به شرح جدول شماره 1 است:

همانطور که در جدول متوسط امتياز شاخصها از رضايت‌مندي مشتريان در فرايند خدمات فروش خودروهاي سواري مشاهده مي‌شود، هزينه و زمان صرف شده داراي کمترين امتياز بين شاخص‌هاي ديگر است. از سوي ديگر، اين شاخص با 28 درصد بيشترين تاثير را بر رضايت‌مندي مشتريان در اين حوزه ايفا مي‌کند. همچنين 2 خصوصيت تناسب هزينه پرداختي با خودروي خريداري شده و تحويل خودرو در زمان مقرر طبق قرارداد خريد که از خصوصيت‌هاي شاخص هزينه و زمان صرف شده در اين مطالعه است، به جز خصوصياتي که بيشترين نارضايتي را از ديدگاه مشتريان داشته است. همچنين، شاخص اطلاع رساني و پاسخگويي با بيشترين امتياز، عملکرد مناسب شرکتها در اين حوزه را نشان مي‌دهد. به دنبال بررسي‌هاي دقيق‌تر از اين مطالعه، نمودار شماره 2 انتقادات و پيشنهادات مشتريان از فرايند خدمات فروش خودروها در شش ماهه ابتداي سال 1395 را نيز نمايش مي‌دهد.

در همين راستا بيشترين انتقاد مشتريان از شرکت‌هاي عرضه کننده خودروهاي سواري، تاخير در تحويل خودرو است. در انتها، در جدول 2 و 3 ارزيابيهاي انجام شده از رضايتمندي مشتريان شرکت‌هاي عرضه کننده خدمات فروش خودروهاي سواري ارائه مي‌شود.


انتهاي پيام/م

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف خودروهای سواری پراید و تارا خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه تصادف دو خودروی سواری تارا و پراید ساعت ۱۲:۱۰ امروز _جمعه پانزدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام چهار واحد امدادی ۱۱۵ افزود: این حادثه در جاده بویین میاندشت - الیگودرز رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: پنج نفر شامل سه کرد، یک زن و یک کودک هشت ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل شدند.

عابدی اضافه کرد: دو زن نیز بر اثر این جادثه جان خود را از دست دادند.

کد خبر 750516

دیگر خبرها

  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • لحظه هولناک بلعیده شدن خودروهای سواری در سیل تسوج + ویدئو
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟