Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در همایش بین‌المللی کاربردی ایران- قفقاز شمالی در دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در ولادی قفقاز گفت: همکاری ها و روابط فرهنگی، سنگ بنای روابط راهبردی ایران و روسیه است و اهمیت فراوان دارد.

به گزارش ایرنا، رضا ملکی رایزن فرهنگی کشورمان روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی تماس های فرهنگی زبانی ایران و قفقاز، در سخنرانی خود با عنوان 'چالش ها و راهکارهای توسعه همکاری های ایران و قفقاز شمالی' اظهار داشت: هر چقدر روابط میان ملت ها گسترش و شناخت و درک متقابل از یکدیگر ارتقاء یابد، زیر ساخت مناسب تری برای نهادینه شدن و پایداری سایر روابط فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بنا به تجارب گذشته و شرایط فعلی برای توسعه همکاری های فرهنگی غیر دولتی میان دو کشور، راهکارهای بسیاری قابل تصور است که توسعه ساختارها و تشکل های غیر دولتی مشترک برای همکاری های فرهنگی میان اندیشمندان و فرهیختگان، ایجاد ساختارها و تشکل های بومی و غیر دولتی علمی و فرهنگی در هر کشور و تشکیل انجمن های دوستی دو کشور از جمله این موارد است.
به گزارش ایرنا، همایش بین‌المللی کاربردی ایران- قفقاز شمالی « تاریخ و چشم‌انداز های همکاری» از روز سه شنبه در دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در شهر ولادی قفقاز جریان داشت و امروز به پایان رسید.
بررسی پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و منطقه قفقاز شمالی و نیز بررسی راههای توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه از اهداف این همایش بود که در دو بخش تاریخی- فرهنگی و اقتصادی- تجاری برگزار شد.
هیات ایران در این کنفرانس شامل استادان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، مقامات اقتصادی از وزارتخانه های مختلف، روسای شرکت های خصوصی و نیز مسئولان و فعالان اقتصادی استان های شمالی و شمال غربی بود.
هیاتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرپرستی مجتبی خسروتاج قائم مقام این وزارتخانه و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، در همایش «همکاری های جمهوری اسلامی ایران و قفقاز شمالی؛ تاریخ و چشم اندازهای همکاری» شرکت کردند.
نمایشگاه عکس و صنایع دستی نیز به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در حاشیه این همایش در دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در ولادی قفقاز دایر شده و به مدت یک هفته در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
اوستیای شمالی و بسیاری از شهرهای قفقاز شمالی فدراسیون روسیه، دارای پیشینه فرهنگی مشترک با ایران هستند.
شبد*391*9122*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آبهای بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن ها را همراهی کرد.

کد خبر 6095778

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد