Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@22:41:37 GMT

سایه تهدید بر سر آینده دولت استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۱۴۵۰

ساعت 24- نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) گفت، در صورتی که در انتخابات میان دوره‌ای در یکی از مناطق نزدیک سیدنی طی چند روز آینده شکست بخورد و نتواند مجددا اکثریت خود را به دست بیاورد، آینده دولت او به خطر خواهد افتاد و ممکن است مجبور شود برای باقی ماندن در قدرت به مستقل‌ها اتکا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که در این انتخابات احتمالا حزب محافظه‌کار ترنبول نخواهد توانست در این انتخابات اکثریتی را که معمولا با یک کرسی در اختیار داشت، به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه نیوزپل نشان داد که ائتلاف لیبرال – ملی‌گرای ترنبول و حزب اپوزیسیون کارگر هر کدام در این انتخابات شانس ۵۰ درصدی پیروزی دارند و رأی دهندگان لیبرال نیز به سراغ یک حزب محافظه‌کار جدیدالتاسیس رفتند.

ترنبول به خبرنگاران در شهر سیدنی گفت: این یک رقابت سخت است و هزینه بسیار بالایی دارد. اگر قرار باشد در این انتخابات مربوط به منطقه بنلونگ حزب کارگر پیروز شود، در این صورت بیل شورتن، رهبر حزب کارگر بسیار به نخست وزیر نزدیک خواهد شد.

همچنین اگر ترنبول اکثریت را در بنلونگ از دست بدهد در صورتی که مستقل‌ها نیز حمایتشان را از او بردارند، خیلی راحت دولت اقلیت او در یک رای عدم اعتماد سرنگون خواهد شد.

حزب اپوزیسیون چپ میانه روی کارگر از سال ۲۰۱۳ تاکنون هنوز در استرالیا به قدرت نرسیده است.

ترنبول از اکتبر تاکنون رهبری یک دولت اقلیت را در دست داشته است.

این اتفاق بعد از آن افتاد که معاون وی به دلیل افشای برخورداری از شهروندی دوگانه مجبور به استعفا از پارلمان شد.

طبق قوانین استرالیا سیاستمداران این کشور حق اینکه شهروندی کشور دیگری را داشته باشند، ندارند.

با این حال، معاون ترنبول در تاریخ دو دسامبر بعد از آنکه شهروندی نیوزیلندی خود را لغو کرد، مجددا به این سمت انتخاب شد، اما ترنبول شاهد از دست رفتن اکثریت تک کرسی خود در بنلونگ بود، چون جان الکساندر، هم‌پیمان او در این منطقه در ارتباط با همین مناقشه شهروندی دوگانه از پارلمان استعفا کرد.

اکنون آینده ترنبول وابسته به رای دهندگان بنلونگ است. در این منطقه ۱۳ درصد رای دهندگان زاده چین یا هنگ کنگ هستند. در عین حال سرد شدن روابط استرالیا و چین طی یک هفته گذشته ممکن است به قیمت از دست رفتن آراء برای ترنبول تمام شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)

عصر ایران _ اجاره‌نشین‌ها امسال باید ۴۰ درصد از مبلغ پرداختی سال قبل را به اجاره بهای خود اضافه کنند. تورم مسکن در فروردین امسال به ۴۲ درصد رسیده است.

گزارش را اینجا ببینید

عده زیادی توان پرداخت این هزینه را ندارند و خطر حاشیه‌نشینی چند میلیون نفر را تهدید می‌کند. همین حالا هم چهار دهک جامعه نمی‌توانند خانه اجاره کنند. با گران‌تر شدن اجاره‌ها تعداد بیشتری از مردم بی‌خانمان می‌شوند. دولت هم راهکار مشخصی نداده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضرورت احداث تهران جدید یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

دیگر خبرها

  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت