Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا میزان کالری های مصرفی و سوزانده شده را به دقت محاسبه می کنید، در باشگاه تمرینات ورزشی سخت انجام می دهید، به میزان کافی می خوابید، اما همچنان با عدم تغییر در وزن خود مواجه هستید؟ ممکن است مشکل از شما نباشد، بلکه ناتوانی در کاهش کیلوهای اضافی با سوخت و ساز ضعیف بدن در ارتباط باشد.

سوخت و ساز شما فرآیندی است که طی آن بدن برای عملکردهای پایه خود مانند ضربان قلب، فعالیت مغز، و تنفس انرژی مصرف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که سوخت و ساز شما غذا را برای تامین سوخت تجزیه می کند، افرادی که دارای سوخت و سازی با آهنگی سریع هستند می توانند هر آنچه دوست دارند مصرف کنند بدون این که نگران افزایش وزن باشند. این در شرایطی است که افرادی با آهنگ کند سوخت و ساز باید سخت‌تر کار کنند تا وزن از دست دهند و وزن خود را حفظ کنند.

در ادامه با برخی علائم شایع آهنگ کند سوخت و ساز بیشتر آشنا می شویم. اگر هر یک از آنها را تجربه می کنید، مراجعه به پزشک برای بررسی شرایط غده تیروئید بهترین اقدام محسوب می شود.

با افزایش وزن مواجه هستید

بزرگ‌ترین نشانه آهنگ کند سوخت و ساز افزایش وزن غیر قابل توضیح است. اگر یک رژیم غذایی سالم را دنبال می کنید و ورزش می کنید، اما همچنان وزن اضافه می کنید، این شرایط می تواند با سوخت و ساز شما در ارتباط باشد.

در کاهش وزن با مشکل مواجه هستید

آهنگ کند سوخت و ساز نه تنها می تواند به افزایش وزن منجر شود، بلکه کاهش وزن را نیز می تواند بسیار دشوار سازد، حتی اگر رژیم های غذایی و ورزشی سخت و طاقت فرسا را دنبال کنید.

همواره احساس خستگی می کنید

هنگامی که بدن شما با آهنگی کند انرژی می سوزاند، این شرایط احساس خستگی مکرر و بیشتر را به همراه دارد.

با خشکی پوست مواجه هستید

هنگامی که آهنگ سوخت و ساز کند است، سلول های شما به آن اندازه که باید فعال نیستند، که به معنای عدم دریافت خون کافی است. این شرایط می تواند بر پوست شما تاثیرگذار باشد و احساس خشکی و ترک خوردگی را در آن ایجاد کند.

سردردهای مکرر را تجربه می کنید

هنگامی که غده تیروئید عملکرد درست خود را ارائه نمی کند، و با کم کاری آن مواجه هستید، این شرایط می تواند محرک سردرد یا حتی میگرن شود.

گرفتار فراموشی شده اید

میزان بیش از اندازه کم هورمون تیروئید که سوخت و ساز را تنظیم می کند، می تواند به ضعف حافظه و فراموشی منجر شود.

با ریزش مو مواجه هستید

فرآیندهایی که پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بر شرایط مو نیز تاثیرگذار هستند. آهنگ کند سوخت و ساز می تواند بر توانایی رشد و بازسازی مو تاثیرگذار باشد.

بدن شما همواره سرد است

سرد بودن دائمی بدن یکی از نشانه های کم کاری تیروئید است، که سرعت سوخت و ساز شما را نیز آهسته می سازد. اگر بدن شما همواره سرد است، احتمالا غده تیروئید به اندازه ای که باید فعال نیست و همچنین سوخت و ساز شما کند است.

میل جنسی خود را از دست داده اید

سطوح کم هورمون تیروئید می تواند به معنای سطوح کم هورمون های جنسی، مانند تستوستورن، باشد، که این شرایط ممکن است بر میل جنسی و خلق و خوی شما تاثیرگذار باشد.

احساس افسردگی می کنید

از آنجایی که کم کاری تیروئید موجب کند شدن فرآیندهای درون بدن می شود، جای شگفتی نیست که خلق و خوی شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. افسردگی با کم کاری تیروئید و پیرو آن آهنگ کند سوخت و ساز پیوند خورده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا در پی شهادت ستوان دوم جلال اعتماد پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز در سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خبر شهادت سرباز وطن، ستواندوم جلال اعتماد، که در انجام وظیفه مقدس حفاظت از مرزهای ایران اسلامی در کنار همرزم شهیدش فرزین دلیان در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود را دریافت کردیم.

شهادت این جوان برومند نشان از کینه توزی و خباثت عناصر وابسته به جریان منحوس صهیونیستی دارد که امروز درمانده‌تر و آواره‌تر از همیشه با دست زدن به تحرکات کور ضد امنیتی همچنان در منجلاب بی هویتی و استیصال دست و پا می‌زنند که یقیناً نخواهند توانست در انسجام ملی و اراده پولادین مردم غیرتمند کردستان در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرزهای میهن عزیز اسلامی مان خللی ایجاد کنند.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف استان کردستان شهادت این مرزبان دلاور را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده‌های معظم شهدا و نیروهای مسلح، به ویژه به مردم شهید پرور شهرستان قروه و نیز به خانواده داغدار و همسر و دختر خردسال این شهید عزیز تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای روح آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.

همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که با جدیت، این جنایت را پیگیری نموده و اقدامات لازم را برای محکومیت و پاسخگو کردن عاملین این اقدامات به عمل آورند.

گفتنی است؛ شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6096450

دیگر خبرها

  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است