Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@02:24:27 GMT

مرگ مشکوک 5 نوزاد در بيمارستان پايتخت!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۲۷۷۰

مرگ مشکوک 5 نوزاد در بيمارستان پايتخت!

خبرگزاري آريا - بازپرس جنايي پايتخت دستور تحقيقات درباره مرگ مشکوک پنج نوزاد در يکي از بيمارستان‌هاي تهران را صادر کرد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، مسئول يکي از بيمارستان‌هاي جنوب پايتخت باحضور در شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران اعلام کرد پنج زن جوان در بيمارستان محل کارش زايمان کرده‌اند، اما نوزادان آنها که دو دختر و سه پسر بوده‌اند به دلايل مختلف در آنجا فوت کرده و خانواده‌هاي اين افراد حاضر به تحويل گرفتن اجساد نوزادان نيستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همين باعث بروز مشکلاتي شده است.
وي به بازپرس محسن مديرروستا گفت: يکي از مادران 32 ساله بود که 30آبان امسال در بيمارستان پذيرش شد و پسرش را به دنيا آورد، چون مادر پيش از اين دچار سقط جنين شده بود، فرزندش حالش بد بود و در بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان بيمارستان به مدت 12 روز بستري شد و سرانجام 11 آذر امسال فرزند وي به دليل نارسايي تنفسي فوت کرد.
مسئول بيمارستان ادامه داد: مادر ديگر 33 ساله بود که شامگاه 8 آذر امسال براي زايمان به بيمارستان آمد و به دليل مشکلاتي که نوزاد داشت، او به مدت 10 روز بستري بود، اما يکباره حال دختر او بد شد. 20 دقيقه عمليات احيا روي او انجام داديم، اما نوزاد فوت کرد. نمي‌دانيم علت مرگ او چه بود، اما سومين مادر زن جواني بود که چند روز پيش دوقلو زايمان کرد که يکي از قل‌هاي پسر او به دليل نامعلوم فوت شد. چهارمين مادر نيز چند روز پيش زايمان کرد، اما به خاطر اين‌که بند ناف دو بار به دور گردن جنين پيچيده شده بود، نتوانستيم او را زنده متولد کنيم. پنجمين مادر 32ساله بود و دهم آذر امسال به بيمارستان آمد که فرزند دخترش را به دنيا آورد، اما روز بعد فرزندش فوت شد.
مسئول بيمارستان ادامه داد: مرگ همه اين پنج فرزند را به خانواده‌هايشان اطلاع داديم، اما آنها گمان مي‌کنند در مرگ فرزندانشان تخلف پزشکي رخ داده به همين خاطر چند نفرشان به کلانتري 116 مولوي رفته و شکايت کرده‌اند. اکنون حاضر نيستند پيکر نوزادان را از بيمارستان تحويل بگيرند. مي‌خواهيم که مرجع قضايي دراين باره تعيين تکليف کند.
با توجه به اظهارات مسئول بيمارستان، قاضي پرونده از کارشناسان پزشکي قانوني خواست که درباره علت مرگ مشکوک اين پنج نوزاد در بيمارستان اظهارنظر کنند. همچنين قرار شد از اين پنج مادر تحقيق شود و اگر شکايتي از بيمارستان و کادر درماني دارند، با حضور در دادسراي جنايي تهران، شکايت خود را اعلام کنند و بعد از مشخص شدن نظريه پزشکي‌قانوني درباره علت مرگ اين پنج نوزاد جسدشان را براي خاکسپاري تحويل بگيرند.
جام جم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه‌های فصلی تمامی جاده‌های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل می‌باشد.

کد خبر 6096413

دیگر خبرها

  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر