Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در تشریح انواع خشونت باید دقت نظر بیشتری به خرج داد و باید ببینیم که در مورد کدام یک از نوع آن بحث می‌کنیم.

 موسوی چلک تصریح کرد: در مورد مصادیق مختلفی از انواع خشونت که روی آن اجماع وجود دارد می توان از مواردی چون خشونت‌های جسمی، روحی، جنسی و مصاحبه یا غفلت نام برد و هر یک از این موارد به نوعی در جامعه امروز ما بروز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تاکید کرد: بیشترین گزارش هایی که امروزه در خصوص انواع خشونت ها به ثبت می رسد شامل خشونت های جسمی است که بیشتر مشهود است و خشونت های جنسی با توجه به بافت کنونی جامعه ما معمولا پنهان می شود.

 رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان خشونت های روحی و روانی نیز بنا به دلایلی در جامعه ما سنجیده نمی شود و در بسیاری از موارد هم مصادیق آن را نمی دانیم و مسامحه و غفلت را هم  که به عنوان خشونت تلقی نمی‌کنیم.

موسوی چلک با بیان اینکه یکی از محورهای مداخلاتی اصلی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی مسئله خشونت خانگی است، ادامه داد: در حال حاضر خشونت خانگی یک موضوع جدی است و نباید نسبت به آن غفلت کرد.

 وی اظهار کرد: کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری از مصادیق عمده خشونت خانگی به شمار می آیند و موضوعی نیست که بتوان از آن به سادگی عبور کرد و البته باید بگویم که این معضل تنها مختص کشور ما ایران نیست.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور یادآور شد: همه کشورهای دنیا به نوعی درگیر انواع خشونت های خانگی هستند و اخبار آن هر از چندگاهی در قالب گزارش و خبرهای مختلف منتشر می شود.

 موسوی چلک تصریح کرد: کتمان کردن خشونت به هر شکلی که باشد هرگز به صلاح نیست و عوارض روانی و اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت و پیامدهای ناگوار آن قابل جبران نیست.

 وی تاکید کرد: آنچه که در حوزه خشونت های خانگی مشهود است، خشونت های جسمی است و آنچه که متاسفانه به سادگی از کنار آن عبور می شود و جدی گرفته نمی شود، خشونت های روانی و عاطفی است.

 رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عنوان کرد: تحقیر، تمسخر، توهین و مقایسه از مصادیق بارز خشونت روانی است که کمتر در مورد آن گزارش داده می شود و البته همانطور که تاکید شد عمق اثرگزاری و عوارض آن بسیار بیشتر از سایر مصادیق خشونت است.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور،  اورژانس اجتماعی را برای گزارش وقوع انواع خشونت در نظر گرفته است و مردم می توانند با مشاهده انواع خشونت، مراتب آن را به سامانه تلفنی 123 گزارش بدهند و مداخلات به هنگام بلافاصله پس از تماس و ارائه گزارش لحاظ خواهد شد.

 وی اضافه کرد: آخرین تحقیقات به عمل آمده  که طی ماه های اخیر در مناطق مختلف شهر تهران انجام شده است،  به صورت منطقه ای انجام شده و بر اساس آن 27 درصد زنان تهرانی به نحوی مورد خشونت واقع می شوند که البته به دلیل منطقه ای بودن آن نمی توان نتایجش را به سایر شهرستان های کشور تعمیم داد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور تصریح کرد: مصادیق خشونت در شهرهای مختلف الزاما شبیه همدیگر نیست و برای تعیین نوع خشونتی که به طور قالب در مناطق مختلف به وقوع می پیوندد باید تحقیقات میدانی جداگانه و اختصاصی صورت بگیرد.

 انتهای پیام/

پنهان کردن هیچ یک از مصادیق خشونت به صلاح نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول