Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - حميد گنجي: اگر نگاهي به بازار لپ‌تاپ‌هاي پريميوم داشته باشيد، متوجه مي‌شويد که فقط تعداد کمي از لپ‌تاپ‌هاي اين رده شايد بتوانند عملکردي بهتر از مک بوک پرو 15 اينچي اپل را ارائه دهند. اما رقابت کردن با کيفيت ساخت محصولات اپل و تجربه مهندسي اين کمپاني براي هر شرکت ديگر قطعا سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌بوک پرو 15 اينچي ممکن است که گران باشد، اما به‌عنوان دستگاه لاکچري رقباي کمي دارد و يکي از همين رقبا را مي‌توان سرفيس بوک 2 از کمپاني مايکروسافت دانست.
سرفيس بوک 2 طراحي يکدستي دارد، باکيفيت است و تمامي بخش‌هاي آن مانند مک‌بوک پرو 15 اينچي بر اساس مهندسي دقيق ساخته شده‌اند. سرفيس بوک را مي‌توان نقطه اوج سخت‌افزار مايکروسافت دانست و شايد اين دستگاه به حدي زيبا و جذاب باشد که بتواند برخي از کاربران پروپاقرص سيستم‌عامل MacOS را دلباخته خود کند. در اين مطلب از مجله برترين‌ها قصد داريم نگاهي دقيق به مشخصات اين دو دستگاه داشته باشيم و مک بوک پرو 15 اينچي و سرفيس بوک 2 را از منظرهاي مختلف با هم مقايسه کنيم.
طراحي
برنده: سرفيس بوک 2
در همين ابتداي کار بايد بگوييم که اگر اين محصول را کنار هم قرار دهيد، متوجه طراحي بسيار زيباي هردو آن‌ها خواهيد شد. مک بوک پرو نمونه‌اي از ظرافت و سادگي و پيشرفت هنري لپ‌تاپ‌هاي سنتي است و از سوي ديگر سرفيس بوک 2 محصولي از آينده را نويد مي‌دهد.

طراحي هردو دستگاه محکم و قابل‌اطمينان است. در طراحي مک بوک پرو 15 اينچي از يک قطعه يکپارچه آلومينيومي استفاده شده است و مايکروسافت نيز با تکرار همين شيوه طراحي، منيزيم را جايگزين آلومينيوم کرده است. در هر دو دستگاه‌ها لولاهاي قوي و پايدار يافت مي‌شود و هيچ دليلي براي نگراني در اين مورد وجود ندارد. کيفيت ساخت هردو دستگاه نيز در نوع خود بي‌نظير است.
يکي از تفاوت‌هاي مک بوک پرو 15 اينچي و سرفيس بوک 2 اين است که از نوبرانه مايکروسافت مي‌توان به‌عنوان يک تبلت نيز استفاده کرد. در چنين حالتي، سرفيس بوک کاملا از قلم مخصوص استايلوس و Surface Dial پشتيباني مي‌کند. اين تطبيق‌پذيري به اين معناست که سرفيس بوک 2 هر طور که شما بخواهيد کار مي‌کند. اين محصول از مايکروسافت کاملا منطبق بر نيازهاي شماست و مي‌تواند تجربه‌اي عالي از دسکتاپ و لپ‌تاپ را ارائه دهد.
در پايان اين بخش بايد بگوييم که هرچند هردو دستگاه در زمينه طراحي و مهندسي تقريبا شانه‌به‌شانه هم حرکت مي‌کنند، اما ما سرفيس بوک 2 را برنده بخش طراحي معرفي مي‌کنيم. طراحي هوشمندانه اين دستگاه به شما اجازه مي‌دهد تا کارهايي را انجام دهيد که از پس مک بوک پرو 15 اينچي اپل برنمي‌آيد.
سخت‌افزار
برنده: سرفيس بوک 2
در زمينه سخت‌افزار و حداقل بر اساس آمار، مک بوک پرو 15 اينچي دست برتر را از سرفيس بوک 2 دارد. بر اساس اطلاعات مرکز بنچمارک‌گيري Geekbench، مک‌بوک پرو اپل در پردازش تک هسته‌اي و چندهسته‌اي به ترتيب موفق به دريافت امتيازات 4.644 و 15.665 شده است. سرفيس بوک نيز در پردازش تک هسته‌اي و چندهسته‌اي موفق شد تا امتيازاتي برابر با 4.547 و 13.900 را به دست آورد.
اما اين اعداد و ارقام در عمل به چه معنا هستند؟ اگر بخواهيم بر اساس اين اعداد و ارقام قضاوت کنيم، بايد بگوييم که نوبرانه‌هاي اپل و مايکروسافت در کارهاي روزمره تقريبا عملکردي مشابه هم دارند. پردازنده مک‌بوک پرو، باوجود قديمي بودن، به نسبت سرفيس بوک 2 سريع‌تر است، زيرا به‌گونه‌اي طراحي شده است تا بتواند از قدرت بيشتري استفاده کند.
اما در زمينه پردازش گرافيکي، اين سرفيس بوک 2 است که گوي رقابت را از اپل مي‌ربايد. مک بوک پرو 2 باوجود گران‌تر بودن، اما به کارت گرافيکي مجهز شده است که نمي‌تواند با کارت گرافيک GTX 1060 موجود در سرفيس بوک 2 رقابت کند.
کارت گرافيک GTX 1060 نه‌تنها از رقيب اپلي خود سريع‌تر است، بلکه همراهي 6 گيگابايت رم و پردازنده AMD Radeon Pro 560’s 4GB قدرت محصول مايکروسافت را دوچندان مي‌کند. بنابراين ازلحاظ قدرت گرافيکي بايد گفت که سرفيس بوک 2 مي‌تواند قدرت پردازش گرافيکي بيشتري را به دست دهد. بنابراين سرفيس بوک 2 را برنده اين بخش اعلام مي‌کنيم.
نمايشگر
برنده: مک‌بوک پرو 15 اينچي
وقتي در مورد نمايشگر دستگاه‌هاي الکترونيکي صحبت مي‌کنيم، کمتر شرکتي مي‌تواند رقيب اپل در اين حوزه شود. محصولات اپل از صفحه‌نمايشي شيشه‌اي و صاف با وضوح و عمق خارق‌العاده بهره مي‌برند که تعداد کمي از شرکت‌ها قادر به ساخت و استفاده از چنين نمايشگرهايي هستند. البته از کيفيت بالاي نمايشگر سرفيس بوک 2 نيز نمي‌توان به‌راحتي گذشت و رقابت بين اين دو محصول ممکن است که بسيار نزديک باشد. اگر به کنتراست نمايشگر، تفاوت بين تاريک و روشن‌ترين بخش نمايشگر، نگاهي بي اندازيد، مي‌بينيد که سرفيس بوک 2 در اين زمينه نسبت به مک بوک پرو 15 اينچي برتري دارد و اين خارق‌العاده است.

سرفيس بوک 2 در تست کنتراست ما توانست به نرخ 1,410:1 دست يابد. اين رقم براي مک بوک پرو 15 اينچي رقمي برابر با 910:1 بود. هر دو اين نمرات در نوع خود عالي هستند و نمايشگرهاي اين محصولات مي‌توانند تجربه‌اي عالي را به کاربران ارائه دهد. اما در زمينه کنتراست نمايشگر بايد سرفيس بوک 2 را برنده اعلام کنيم. اما مقايسه نمايشگرها هنوز به پايان نرسيده است و بايد ببينيم که اين دو محصول در زمينه پهنه رنگي و دقت رنگ چه عملکردي را از خود نشان مي‌دهند.
در زمينه پهنه رنگي نمايشگر، مک بوک پرو 15 اينچي را بايد برنده بدانيم. لپ‌تاپ اپل توانست در تست طيف AdobeRGB، درصدي معادل 91 درصد را به خود اختصاص دهد، در حالي که اين ميزان براي سرفيس بوک 2 تنها 71 درصد بود. نمايشگرهايي که اپل در محصولاتش استفاده مي‌کند اساسا نمايشگرهايي حرفه‌اي هستند و طبيعي است که دقت رنگ در آن‌ها نيز بالا باشد. در تست‌هايي که ما انجام داديم، درصد خطاي رنگي مک بوک پرو 15 اينچي تنها 0.61 بود که در نوع خود بي‌نظير است. هر نمره‌اي پايين‌تر از 1.0 تقريبا با چشم غيرمسلح غيرقابل‌ديدن است.
اما نمره خطاي رنگي سرفيس بوک 2 برابر با 3.96 بود. رنگ‌ها در نمايشگر اين محصول زنده هستند اما اين زنده بودن رنگ‌ها کمي بيش‌ازحد معمول است. با نمره‌ 3.96، نمايشگر سرفيس بوک 2 مشکلاتي دارد که حتي با چشم غيرمسلح نيز قابل‌ديدن هستند.
قابليت حمل
برنده: سرفيس بوک 2
قابليت حمل دستگاه‌هاي مختلف را بايد از دو جنبه مدنظر قرار داد: شکل دستگاه و عمر باتري. در فاکتور شکل دستگاه، اندازه و وزن نقشي مهمي در چگونگي حمل ايفا مي‌کنند. وقتي که لپ‌تاپ خود را در يک کوله‌پشتي حمل مي‌کنيد، به‌خوبي اين دو فاکتور را احساس خواهيد کرد. بنابراين تا به اينجاي کار بايد مک بوک پرو 15 اينچي را برنده بدانيم. اين لپ‌تاپ از سرفيس بوک 2 سبک‌تر و نازک‌تر است. به‌واسطه همين ضخامت و سبکي، حمل مک بوک پرو 15 اينچي تا حدودي از سرفيس بوک 2 راحت‌تر است.
اما همان‌طور که گفتم، عمر باتري نيز يکي ديگر از فاکتورهايي است که بايد به آن توجه کرد. در زمينه عمر باتري، سرفيس بوک 2 را بايد برنده بدانيم. زيرا مک بوک 15 اينچي فقط به يک عدد باتري در زير صفحه‌کليد مجهز شده است، درحالي‌که سرفيس بوک 2 علاوه بر باتري حجيم زير صفحه‌کليد، به يک باتري در نمايشگر، براي استفاده تبلتي، نيز مجهز است. باتري‌هاي سرفيس بوک 2 درمجموع 90 وات‌ساعتي هستند، درحالي‌که ظرفيت باتري مک بوک 15 اينچي اپل 76 وات‌ساعت است.
بر اساس تخمين شرکت‌هاي سازنده، مک بوک پرو مي‌تواند تا حدود 10 ساعت وبگردي را تضمين کند. در تست‌هايي که ما انجام داديم، سرفيس بوک 2 توانست به رکورد خارق‌العاده 15 ساعت وبگردي نيز دست يابد. بنابراين برنده اين بخش را بايد سرفيس بوک 2 اعلام کنيم. زيرا که 5 ساعت عمر باتري بيشتر شايد تا حدود زيادي بتواند وزن سنگين‌تر سرفيس بوک 2 را پوشش دهد.
نرم‌افزار
برنده: مک بوک پرو 15 اينچي و سرفيس بوک 2
نکته‌اي که در مورد مقايسه مک او اس و ويندوز وجود دارد اين است که اين دو سيستم‌عامل هرکدام طرفداران مخصوص به خود را دارند و نمي‌توان يکي را از ديگري برتر دانست. اين روزها اکثر نرم‌افزارها، به‌جز بازي‌‌ها، براي هر دو سيستم‌عامل در دسترس هستند. هر دو اين پلتفرم‌ها را بايد سريع، مدرن و شيک بدانيم و هرکدام از اين دو مزايا و معايب مخصوص به خود را دارند.

ازآنجايي‌که اين روزها امکان نصب ويندوز روي دستگاه‌هاي مک نيز فراهم شده است، تقسيم‌بندي و مقايسه اين دو سيستم‌عامل از اهميت چنداني برخوردار نيست و بر اساس اولويت‌هاي خود مي‌توانيد به سراغ يکي از اين دو يا حتي هردوي آن‌ها برويد. هرکاري که MacOS High Sierra بتواند انجام دهد، از پس آپديت Fall Creators ويندوز 10 نيز برمي‌آيد. سيستم‌عامل High Sierra با آيکلاد يکپارچه‌سازي شده است و کاربران ويندوز 10 نيز مي‌توانند به فضاي ابري وان درايو دسترسي داشته باشد.
نتيجه‌گيري
به دلايلي ازجمله سخت‌افزار برتر، طراحي چندمنظوره و عمر باتري طولاني‌تر، سرفيس بوک 2 را بايد برنده اين مقايسه بدانيم. بنابراين مشخص شد که در بازار لپ‌تاپ‌هاي پريميوم محصولي به نام سرفيس بوک 2 وجود دارد که مي‌تواند مک بوک پرو 15 اينچي را نيز شکست دهد. هرچند که در اين سگمنت، لپ‌تاپ‌هاي ديگري نيز وجود دارند که مي‌توانند مک بوک 15 اينچي اپل را به چالش بکشند، اما سرفيس مايکروسافت موفق شده است که اين رقابت را به مرحله جديدي ارتقا دهد و خود را به‌عنوان يک جايگزين مناسب، ظريف و شيک براي مک بوک پرو 15 اينچي مطرح کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر قرار گرفت. 
وی افزود: بلافاصله ماموران به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این ساختمان موفق شدند، ۱۷ دستگاه ماینر را کشف کنند. 
جانشین انتظامی استان یزد گفت: ماینر‌ها جمع آوری و پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • تقابل فوتسالیست‌های ایران با قرقیزستان
  • از این فراری فقط 31 دستگاه در جهان وجود دارد (عکس)
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • پرسپولیس - سپاهان با یک اتفاق جذاب؛ در انتظار تقابل سال