Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس‌24 درباره مسائل مختلف اظهارنظر کرد. 

الجبیر در این مصاحبه مدعی شد گزارش‌هایی که می‌گویند عربستان سعودی علی‌رغم اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس با آن مخالف نیست، صحیح نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «موضع ما درباره اورشلیم (قدس) همیشه روشن بوده است. ما به راهکار دو دولتی و قطعنامه‌های مرتبط با طرح صلح اعراب معتقدیم. فکر می‌کنیم که ما در نهایت یک کشور فلسطین بر اساس مرزهای 67، با اورشلی شرقی به عنوان پایتخت آن خواهیم داشت.»

وی اضافه کرد: «این موضع ما بوده و موضع ما خواهد بود. هر حرفی بر خلاف آن، بی‌معنا است.»

وزیر خارجه عربستان علی‌رغم در ادامه اظهاراتش به حمایت از دونالد ترامپ پرداخت و مدعی شد که او برای ایجاد «صلح» میان اسرائیل و فلسطینی‌ها جدی است.

الجبیر گفت: «ما معتقدیم که دولت ترامپ برای ایجاد صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها جدی است.»

وزیر خارجه عربستان در پاسخ به سوال مجری، مبنی بر اینکه آیا حرفش درباره دولت ترامپ با موضع قبلی‌اش تفاوت ندارد گفت: «ما موضع خودمان درباره این موضوع را بسیار روشن بیان کرده‌ایم. ما قبل از اتخاذ آن تصمیم بیانیه صادر کردیم و هنگامی که درباره آن نشست‌های خبرگزاری برگزار شد، گفتیم که این گامی اشتباه و در تناقض با قوانین بین‌المللی خواهد بود.»

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه