Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم مستند «ساز و مهر» به کارگردانی مرجان قنبری مهر در شصتمین سالروز درگذشت استاد ابوالحسن صبا هنرمند نامدار موسیقی ایرانی برای اولین بار اکران می شود.

مجید محمدی حاجی آهنگساز و مدیر آموزشگاه موسیقی وزیری بابل در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در شصتمین سالروز درگذشت استاد ابوالحسن صبا نابغه موسیقی ایرانی بر آن شدیم تا با همراهی گروه «هنر و تجربه» و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل بزرگداشتی را برای این استاد بی بدیل موسیقی ایرانی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ساعت ۱۷ روز جمعه اول دی در  سالن سینما هنر و تجربه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ضمن پخش فیلم مستند «ساز و مهر» به کارگردانی مرجان قنبری برای اولین بار، کنسرتی را نیز برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در این برنامه آثاری از استاد صبا در دستگاه سه گاه، آواز بیات ترک و دشتی برای مخاطبان اجرا می شود، این در حالی است که عادل اکبری نوازنده نی، هادی غلامپور نوازنده کمانچه، محسن لطفی نوازنده سنتور، نیما داغمه چی نوازنده تار، برزو بهرامی نوازنده تمبک، نوازندگان گروه هستند. درباره فیلم مستند «ساز و مهر» هم باید به این نکته اشاره کنم که این فیلم برای اولین بار است که قبل از اکران عمومی در بزرگداشت استاد صبا به نمایش گذاشته می شود. این اثر مستند به کارگردانی مرجان قنبری مهر دختر استاد ابراهیم قنبری مهر ساخته شده که فکر می کنم با توجه به محتوایی که برای آن در نظر گرفته شده می تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی بیان کرد: به هر حال شرح خدمات استاد ابوالحسن صبا، ابراهیم قنبری و بسیاری از هنرمندان نابغه موسیقی ایرانی بر هیچ اهل هنری پوشیده نیست. استاد صبا به عنوان یک هنرمند شایسته پلی از میان موسیقی قدیمی و سنتی ایران و موسیقی جدید و نوین بود که استاد علینقی خان وزیری آن را آغاز کرد و استاد صبا با نبوغ ذاتی اش آن را به نسل بعد نزد هنرمندانی چون حسین تهرانی، فرامرز پایور، حبیب الله بدیعی، همایون خرم، علی تجویدی، رحمت الله بدیعی، فرهاد فخرالدینی و دیگر هنرمندان سپرد.

مراسم نکوداشت استاد ابوالحسن صبا ساعت ۱۷ روز جمعه اول دی با حمایت معاونت استانداری مازندران، فرمانداری شهر بابل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل، گروه سینمایی «هنر و تجربه»، شورای راهبردی موسیقی شهرداری بابل و چند نهاد خصوصی در سالن سینما هنر و تجربه بابل برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد