Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@20:58:24 GMT

چرا فیلم "طیب خان" به یکباره "زندانی‌ها" شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۶۹۹۰

چرا فیلم 'طیب خان' به یکباره 'زندانی‌ها' شد؟

به گزارش جهان نيوز، مسعود ده‌نمکی بعد از چند ماه تلاش برای ساخت فیلم سینمایی«طیب خان»، به یکباره شروع به ساخت فیلم سینمایی «زندانی‌ها» کرد؛ اما علت این جا به جایی فیلمنامه چه بود؟

نخست؛ طیب حاج رضایی...
بیش از ۵۴ سال از اعدام طیب حاج رضایی می‌گذرد؛ مردی که روزگاری یکی از بزن بهادرهای تهران بود و برای خود برو و بیایی داشت؛ اما به یکباره ورق روزگار برایش تغییر کرد و این تغییر از عشقی نشأت می‌گرفت که امام خمینی(ره) در دل او نشانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طیبی که روزگاری یکی از دوستداران خاندان پهلوی بود؛ بعد از شنیدن صحبت‌های امام(ره) دچار انقلابی درونی شد و این انقلاب درونی در ساعت آخر زندگی او به اوج خود رسید، تا جایی که وقتی او را برای اعدام می‌برند به هم بندی خود می‌گوید« اگه یک روز خمینی رو دیدی، سلام منو بهش برسون و بگو خیلی‌ها شما رو دیدند و خریدند، ما ندیده شما را خریدیم». بعد از این موضوع امام(ره) درباره طیب حاج رضایی می‌فرمایند«طیب حر دیگری بود».

حال از سال ۱۳۴۲ بیش از ۵۴ سال می‌گذرد؛ اما کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که اطلاعات کاملی درباره این قهرمان انقلاب اسلامی داشته باشد. طیبی که روزی جانش را فدای راه انقلاب اسلامی کرد، امروزه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

دوم؛ زندگی‌نامه طیب‌ حاج‌رضایی، حرّ انقلاب
اوایل مرداد امسال خبری بر روز خروجی رسانه‌ها قرار گرفت؛ «پایان نگارش کتاب طیب حاج رضایی در ۱۴۰۰ صفحه توسط مسعود ده‌نمکی» خبری که خوشحال کننده بود و از آن خوشحال کننده‌تر این که مسعود ده‌نمکی اینبار نیز می‌خواهد داستان تازه‌ای را از انقلاب اسلامی بازخوانی کند و زندگینامه «طیب حاج رضایی» را جلوی دوربین بیاورد. مسعود ده‌نمکی، کارگردانی که همیشه نسبت به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دغدغه‌مند بوده‌ است؛ اینبار نیز می‌خواهد داستان زندگی قهرمانی ملی را به تصویر بکشد.

سوم؛ از «طیب خان» تا «زندانی‌ها»
۲۹ آبان امسال بود که اعلام شد، مسعود ده‌نمکی بعد از گذشته چند ماه، فیلمنامه جدیدی را به شورای پروانه نمایش ارسال کرده است و می‌خواهد فیلمی با مضمون اجتماعی بسازد. فیلمی که «زندانی‌ها» نام دارد و به جای «طیب‌ خان»، این فیلم سینمایی جلوی دوربین مسعود ده‌نمکی می‌رود.
اما چه شد؟ چه اتفاقی افتاده که به یکباره کارگردان«اخراجی‌ها» تصمیمش را تغییر داد؟ چه اتفاقاتی در این چند ماه رویداده است که این کارگردان دغدغه‌مند را از ساخت داستان و فیلمی که سالهای برای آن زحمت کشیده‌ است، منصرف شده است؟

چهارم؛ علت چیست؟
گمانه‌زنی‌ها درباره علت عدم ساخت «طیب‌خان» توسط مسعود ده‌نمکی بسیار است. اما نکته‌ای که بیشتر از سایر مطرح است، شنیده شده است که عده‌ای نمی‌خواهند که یک فیلم سینمایی مستقل درباره «طیب حاج رضایی» ساخته شود. اما این افراد چه کسانی هستند؟ چرا روایت زندگی طیب حاج رضایی که قهرمانی ملی است، ساخته نمی‌شود؟ آیا فیلمنامه این فیلم مشکل داشته است؟ آیا کارگردان این فیلم توانایی ساخت این فیلم را نداشته است؟ آیا بودجه نا معقولی برای ساخت این فیلم طلب شده است؟
این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری این روزها جست‌وجوگر جوابی قطعی برای آن هستند. جوابی که شاید بتوان آن را از متولیان سینمای دفاع مقدس جویا شد.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند. - اخبار استانها -

سیدمحتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیلم، با اشاره به جشن گل‌ریزان در دیلم اظهار داشت: در این مراسم مردم نیکوکار و خیر دیلم یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

وی با قدردانی از همکاری خیرین شهرستان دیلم گفت: در سال قبل با مشارکت مردم نیکوکار استان بوشهر 137 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با پرداخت بدهی آنان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود برگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: هم‌اکنون 167 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند.

حسینی حمایت و توجه به خانواده زندانیان را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان بوشهر دانست و افزود: در دیلم با سرکشی از سه خانواده زندانی ضمن بررسی مشکلات آنان بسته معیشتی و کمک‌های لازم به آنان داده شد.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در دستور کار دستگاه قضا

مهدی مهرانگیز هم حبس‌زدایی را از برنامه‌های مهم دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در جشن گل‌ریزان همکاری مردم دیلم ستودنی است و در این راستا کمک‌های قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی پرداخت شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه با حضور در یکی از شهرستان‌ها ضمن بررسی مشکلات زندانیان و خانواده آنان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم فراهم می‌شود. خدمات و تلاش خیرین در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به‌صورت مداوم از زندان‌ها سرکشی و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • با انگیزه‌ترین هوادار فصل زیر نظر مسعود شجاعی
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده