Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مباحث جدی که باید در مبلمان شهری مورد توجه قرار گیرد طراحی همگانی وسایل است، اما متاسفانه فضاهای عمومی در شهرستان بابلسر، چون پارک‌ها و حتی اماکن ورزشی فقط برای افراد سالم طراحی شده است.به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، مناسب‌سازی اماکن شهری برای معلولان، چالشی است که با وجود طرح آن در بسیاری از نشست‌ها و گفتگوهای مسئولان و تاکید بسیار بر اجرای مباحث مطرح شده، هنوز در عمل فاصله زیادی تا رسیدن به شرایط استاندارد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر پای درد دل معلولان نشسته باشید عمده گلایه آنان از وضعیت موجود در فضاهای شهری از جمله نهادها، پارک‌ها، بانک‌ها، اماکن ورزشی و عمومی و ... است.
 

این وضعیت نامناسب پیرامونی برای معلولان سبب شده است بسیاری از آنها منزوی شوند.


برای بسیاری از شهروندان پیش آمده است شاهد بودند در گذر از خیابان چه معلولان جسمی و حرکتی و چه نابینایان دچار مشکل هستند و نیاز به کمک شخص دیگری دارند اما اگر برای این افراد امکانات مناسب از سوی شهرداری و نهادهای مربوطه فراهم شود، چه بسا دیگر نیاز به همراه برای معلولان، بی‌معنا شود.


شاید برای شهروندان بسیاری پیش آمده باشد وقتی برای انجام کاری به یکی از ادارات مراجعه کرده‌اند متوجه توقف ویلچر یک معلول در پشت پله‌ها شده باشند که برای بالا رفتن از پله‌ها نیازمند یاری چندین نفر است، اما اگر برای او محل مناسبی در نظر گرفته شده بود پشت خط پله‌های ادارات با حسرت از معلولیت متوقف نمی‌شد.


متاسفانه همه این حسرت‌ها و گلایه‌ها به خاطر عدم توجه به درصدی از افراد در جامعه از سوی مسئولانی به وجود آمده است که به نظر می‌رسد نیازهای آنان را از خاطر برده‌اند.
 

بسیاری از مسئولان برای رفع نیاز معلولان در جامعه تنها به بایدهایی اکتفا می‌کنند که هرگز تحقق نمی‌یابد.


متاسفانه معضلاتی که معلولان برای حضور در جامعه و فعالیت در اجتماع با آن روبرو هستند فقط به مناسب‌سازی و استانداردسازی اماکن باز نمی‌گردد بلکه در بسیاری از اوقات برخورداری از سلامت جسمانی از جملۀ شرایط استخدام در ادارت است، حال آنکه معلولان نیز به عنوان بخشی از جامعه حق داشتن یک شغل و ارتزاق از آن و تشکیل خانواده را مانند هر فرد دیگری دارند.


اما این ماجرا باز هم به همین مشکلات ختم نمی‌شود، از دیگر معضلات معلولان استفاده از مراکز آموزشی چون مدرسه و دانشگاه است که به دلیل نبود نظارت سبب شده این طیف در بسیاری از اوقات از تحصیل باز بمانند.

 


یکی از مباحث جدی که باید در مبلمان شهری مورد توجه قرار گیرد طراحی همگانی وسایل است، اما متاسفانه فضاهای عمومی در شهرستان بابلسر، چون پارک‌ها و حتی اماکن ورزشی فقط برای افراد سالم طراحی شده است.


عمده صندلی‌های مورد استفاده در پارک‌های شهر بابلسر و همچنین برخی از وسایل بازی غیر استاندارد هستند، در حالی که کودکان معلول این شهر نیز حق استفاده از فضای بازی را دارند.


یکی دیگر از مشکلات موجود در سطح شهر بابلسر برای معلولان شیرهای آب سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی، ادارات و حتی مساجد است، عمده شیرهای آب در این اماکن به صورت پیچی است، این در حالی است که می‌توان تنها یک شیر اهرمی یا چشمی نیز برای استفاده افرادی که از ناحیه دست دچار معلولیت هستند نصب کرد.

از سویی دیگر فقدان علائم بصری و نوشتاری در شهر بابلسر برای معلولان ناشنوا موجب بروز مشکلات جدی شده است.


با در نظر نگرفتن فضای مناسب برای معلولان، این قشر در زمینه استفاده از فضاهای فرهنگی و ورزشی شهر بابلسر، همچون سینما و باشگاه‌ها و حتی استخرها با مشکلات فراوانی روبرو هستند و این در حالی است که معلولان به عنوان بخشی از جامعه و به عنوان یک شهروند از حقوقی همانند سایر افراد برخوردار هستند.


با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد مسئولان و جامعه نقش بزرگی در تحمیل محرومیت و انزوا به معلولان دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر

پیکار‌های ووشو جوانان دختر استان مازندران با شناخت نفرات و تیم‌های برتر در بابلسر به پایان رسید که در مجموع امتیازات تیمی آمل عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم‌های نور و عباس آباد به ترتیب بر سکوی دوم و سوم ایستادند.

در این دوره از مسابقات ۶۰ ووشوکار از شهر‌های مختلف استان در ۴ وزن به مدت یک روز در سالن ورزشی شهید قربانعلی اسماعیل زاده بابلسر رقابت کردند که نتایج انفرادی پیکار‌ها بدین شرح اعلام شد.

وزن ۴۸۔ کیلوگرم
مقام اول: فاطمه زهرا مالامیری
مقام دوم: مریم نائیجی
مقام سوم: کوثر سیاسرانی و بیتا گلپور

وزن ۵۲- کیلوگرم
مقام اول: یکتا ادیب
مقام دوم: غزل ایوبی
مقام سوم: ملیسا احمدی و زهرا سالارنیا

وزن ۵۶- کیلوگرم
مقام اول: ساغر حسین زاده
مقام دوم: فاطمه معصومه فلاح
مقام سوم: الینا حسن زاده و نازنین زهرا قزوینی

وزن ۶۰ کیلوگرم
مقام اول: بهار محمدزاده
مقام دوم: دینا کرد امیری
مقام سوم: زهرا خواجه و آیناز یدالله تبار

آئین اهدای جوایز نفرات برتر بخش انفرادی و تیمی با حضور مهدی خلیلی سوادکوهی رئیس هیات ووشو مازندران برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است