Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@20:20:58 GMT

اعلام همبستگی مسیحیان اردن با فلسطینیان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۷۳۱۱

اعلام همبستگی مسیحیان اردن با فلسطینیان

مسیحیان اردن با برگزاری راهپیمایی با شمع و همزمان نواخته شدن ناقوس کلیساها با قدس اشغالی در مقابل تصمیم رییس جمهور آمریکا اعلام همبستگی کردند.

ایران آنلاین /کلیساهای اردن عصر روز گذشته (چهارشنبه) در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی)راهپیمایی شمع برگزار و تاکید کردند که قدس، شهری عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با برپایی این راهپیمایی، ناقوس کلیساهای اردن نیز همزمان در همبستگی با قدس نواخته شد.
کشیش رفعت بدر رئیس مرکز مطالعات کاتولیک اردن در گفت و با خبرگزاری پترا گفت: مسحیان با برگزاری این راهپیمایی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره تبدیل قدس به پایتخت رژیم اسراییل را رد کردند.
براساس این گزارش، راهپیمایی کنندگان با در دست داشتن شمع های روشن و پلاکادرها و خواندن سرودهای دینی فریاد زدند نه شرقی و نه غربی قدس عربی باقی می ماند ، ترامپ بشنو، قدس نور دیده مسحیان و مسلمانان است و پایتخت ابدی ما قدس عربی است.

** رد صریح و قاطع تصمیم ترامپ از سوی اسقف ها و روسای کلیساهای اردن
کشیش رفعت بدر در پایان این راهپیمایی در بیانه ای از سوی اسقف ها و روسای کلیساهای اردن اعلام کرد که مسیحیان این کشور به طور قطع و صریحا تصمیم ترامپ را رد می کنند.
در این بیانیه همچنین با بیان اینکه که تصمیم ترامپ جانبداری وی را از یک طرف افشا کرد، او را ناظری امین درعملیات صلح ندانستند.
اسقف ها و روسای کلیساهای اردن در بیانیه خود تصمیم ترامپ را ظلم و اجحاف در حق مردم فلسطین و نقض قوانین بین المللی خوانده و قدس شرقی را مکانی اشغال شده از سال 1967دانستند.
آنها همچنین با مردم فلسطین بخصوص مردم شهر قدس اعلام همبستگی کردند و از همه طرف های مرتبط با روند صلح خواستند که برای کمک به مردم فلسطین و ثبات و امنیت در این شهر تحرکی انجام دهند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد.
دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند. این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل، نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند». این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت... آری... صهیونیست... خیر.. کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادر‌هایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند. نیرو‌های پلیس آمریکا با یورش به دانشگاه‌های ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند، اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • اعتراضات در آمریکا به نسل کشی فلسطینیان
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند