Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پرسپوليس نيم فصل رويايي را پشت سر گذاشته است.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، سرخپوشان با رهبري برانکو تبديل به تيمي شده اند که شکست دادن آنها بسيار سخت شده است. آنها در ادامه روند فوق العاده، بعد از قهرماني و رکوردشکني در ليگ شانزدهم، اين فصل نيز با توان و قدرت بالا در ليگ ظاره شدند و مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاصله هفت امتيازي با تيم دوم گواه نمايش فوق العاده شاگردان برانکو است. در تيم پرسپوليس تمامي بازيکنان به خوبي وظيفه خود در زمين را مي دانند. اما برخي از آنها درخششي بي نظير در نيم فصل داشتند و از ارکان اصلي موفقيت پرسپوليس محسوب مي شوند.
پرسپوليس با حضور بيرانوند در درون دروازه موفق شد دروازه اش را برابر صنعت نفت آبادان نيز بسته نگه دارد و هم پرسپوليس و هم بيرانوند اين فرصت را دارند که در ديدار با فولاد رکورد تاريخ ليگ برتر را جابه جا کنند. بيرانوند پس از غيبت در ديدار با استقلال خوزستان ، در دربي 85 درون دروازه پرسپوليس قرار گرفت و از آن ديدار تاکنون در 7 بازي پياپي که حضور مستمر داشته دروازه اش باز نشده است.اين دروازه بان با 7 کلين شيت پياپي مجموعا 630 دقيقه است که در بازيهايي که حضور مستمر در بازيها داشته ، دروازه اش را بسته نگه دارد. بيرانوند با اين رکورد در رده ششم طولاني ترين زمان بسته نگه داشتن دروازه بين دروازه بانهايي که حضور مستمري درون دروازه داشته اند قرار گرفته است ولي 5 دروازه باني که آمار بهتري از بيرانوند دارند در فاصله کمي نسبت به هم جاي دارند. آرمناک پطروسيان با 704 دقيقه گل نخوردن رکورددار تاريخ ليگ برتر است.پس از آن فرناندو دخسوس از استقلال خوزستان با 670 دقيقه ، علي حسني صفت از ملوان با 668 دقيقه   ، وحيد طالب لو از استقلال با 660 دقيقه و حسين آشنا از فجرسپاسي با 653 دقيقه جاي دارند.عليرضا بيرانوند براي اينکه بتواند رکورددار تاريخ ليگ برتر شود بايد دروازه اش را تا دقيقه 74 مقابل فولاد بسته نگه دارد. اما کار پرسپوليس براي رکوردشکني در تاريخ ليگ برتر تا حدي ساده تر از بيرانوند است. آخرين باري که دروازه پرسپوليس در ليگ باز شد دقيقه 34 بازي با استقلال خوزستان بود. پرسپوليس با احتساب 56 دقيقه آخر آن بازي و 7 کلين شيت پياپي 686 دقيقه است که گل نخورده است.
ستاره بعدي و البته شايد بتوان گفت مهم ترين مهره برانکو کسي نيست جز سيد جلال حسيني. سيدجلال حسيني مدافع ملي پوش پرسپوليس غنيمت بسيار بزرگي براي برانکو و پرسپوليس به حساب مي آيد؛ با هر متر و معياري که بازي هاي سيدجلال حسيني آناليز شود، نمي توان او را به عنوان بهترين مدافع و برترين بازيکن نيم فصل اول ليگ هفدهم ناديده گرفت. بدون شک سيدجلال حسيني سهم عمده اي در ثبت آمار درخشان و ارائه عملکرد فوق العاده سرخپوشان در خط دفاعي در فصل گذشته و همچنين فصل جاري داشته و به خوبي خط دفاعي تيمش را رهبري مي کند. بازي هاي جلال حسيني در پرسپوليس و تيم ملي آنقدر درخشان و بدون نقص بوده که خيلي ها علت کم گل خوردن پرسپوليس و کلين شيت هاي متوالي و پرشمار اين تيم را بيشتر به دليل حضور حسيني در خط دفاعي مي دانند تا دروازه بان پرسپوليس. سيدجلال حسيني در مقطعي از نيم فصل اول مصدوم شد و به همين علت فقط 8 بازي، آن هم در ترکيب ثابت، تيمش به ميدان رفت. بازگشت سيدجلال به ترکيب پرسپوليس و خط دفاعي اين تيم را مي توان اينگونه تشبيه کرد که قفل بزرگي بر دروازه پرسپوليس زده شد و ديگر هيچ بازيکن يا تيمي نتوانست قفل اين دروازه را باز کند. جلال حسيني پس از رهايي از مصدوميت، تا پايان نيم فصل در هفت بازي برابر استقلال تهران، سايپا، پارس جنوبي جم، پديده مشهد، ذوب آهن اصفهان، سپيدرود رشت و صنعت نفت آبادان به ميدان رفت و در هر 7 بازي اجازه نداد سنگر تيمش فرو بريزد.
و بالاخره محسن مسلمان، بازيکني که هر گاه در اوج بود، پرسپوليس به موفقيت و پيروزي رسيد. او با عملکرد فوق العاده خود در نيم فصل نشان داد با وجود بازيکن با استعدادي همچون بشار رسن، هنوز کليدي ترين مهره برانکو در مرکز زمين و فاز هجومي است. مسلمان که در دو سه فصل اخير از مهره هاي بسيار مؤثر سرخپوشان بوده و در ترکيب پرسپوليس نقش يک طراح و بازيساز در ميانه ميدان را به خوبي ايفا مي کند، در نيم فصل اول ليگ برتر هفدهم باز هم مهم ترين و بهترين پاسور تيم برانکو بود و 7 پاس گل داد. اين در حالي است که مسلمان در کل فصل گذشته 6 پاس گل به نام خودش ثبت کرد و در نيم فصل رقابت هاي امسال بيشتر از سال گذشته پاس گل داده است. بدون شک محسن مسلمان با حفظ آمادگي مطلوب خود و ادامه روند فعلي مي تواند نقش کليدي در راه کسب دومين قهرماني متوالي سرخپوشان در ليگ برتر، و همچنين در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا، ايفا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و سپاهان با تساوی به رختکن رفتند

نیمه اول دیدار پرسپولیس و سپاهان با نتیجه تساوی خاتمه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ‌پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال از ساعت 19:30 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که  نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، مسعود ریگی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی، مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف، اوستون ارونوف و عیسی آل‌کثیر.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، برایان دابو، محمد کریمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، امید نورافکن، شهریار مغانلو و رضا شکاری.

داور: بیژن حیدری

دقیقه 14: میلاد زکی‌پور پس از عبور از وحدت حنانوف، سانتر بلندی روی دروازه پرسپولیس داشت که بیرانوند مقابل مغانلو توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 28: سانتر عبدالکریم حسن روی سر گولسیانی فرود آمد و ضربه مدافع گرجستانی پرسپولیس با اختلاف کمی از روی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 30: عبدالکریم حسن پس از نفوذ از سمت چپ، اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه مدافع پرسپولیس با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: رامین رضاییان در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و ضربه او با دفع بیرانوند به بیرون از زمین رفت اما داور در این صحنه اعتقادی به کرنر نداشت.

دقیقه 42: پاسکاری ترابی و گولسیانی پشت محوطه جریمه سپاهان، شماره 9 پرسپولیس را با نیازمند تک‌به تک کرد اما ضربه ترابی راهی اوت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلر لیگ‌ برتری 1 ماه و 24 روز دور از کلین‌شیت!
  • تراکتور مغلوب اولین کاپیتانی چشمی شد!
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • پرسپولیس و سپاهان با تساوی به رختکن رفتند
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • بیرانوند ستون پرسپولیس است ولی خلاء او حس نمی‌شود!
  • سپاهان با کلین‌شیت 450 دقیقه‌ای در آزادی!
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)