Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@13:09:35 GMT

اولین جشن بزرگ شهر جهانی کلاش در 27 آذر

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۷۶۲۷

اولین جشن بزرگ شهر جهانی کلاش در 27 آذر

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید محسن علوی با اشاره به ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش، اظهار کرد: در بیست هفتم آذرماه سال جاری برگزاری جشن این رخداد مهم را در پیش خواهیم داشت که فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی بدیل هنرمندان و صنعتگران تلاشگر کلاش باف شهرستان مریوان و سایر مناطق استان، در سطح کشور و جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به انتخاب شایسته و به حق یکی از شهر‌های استان کردستان به عنوان شهر جهانی کلاش، افزود: بر اساس تمامی ارزیابی‌ها و معیار‌های کارشناسانه، هنرمندان، صنعت گران و مردم بافرهنگ کردستان، شایسته این انتخاب و این عنوان بودند و ثبت جهانی مریوان حقی بود که تایید و تاکید شد.

علوی با تاکید بر هورامی بودن کلاش گفت: باید تلاش کنیم نه تنها شهر زیبای مریوان بلکه خیابان ها، میدان ها، کوچه‌ها و پارک‌های سطح استان، کشور و حتی کشور‌های خارجی را با این نام یعنی "کلاش" نام گذاری کنیم تا موجبات هرچه جهانی شدن و معرفی کردن این کالای فرهنگی و هنری را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان عنوان کرد: بدون شک سر منشاء و مبداء کلاش، این اثر جهانی، مناطق بکر هورامان است و این اثر فاخر از دل یک فرهنگ چندین هزار ساله بیرون آماده است و سالیان سال است دست به دست شده تا به امروز که توانستیم یکی از مناطق استان را که دارای امکانات و پتانسیل‌های لازم است به این نام ثبت کنیم.


علوی با اشاره به اینکه ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش در بین مردم، هنرمندان، تولید کنندگان شور و نشاطی مضاعف ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این امر موجب یک خودباوری، نشاط و انرژی مضاعف در این حوزه شده است که آثار مستقیم و با واسطه آن در سایر بخش‌ها نیز قابل مشاهده و تامل خواهد بود.

انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: اعزام نیرو به قلمرو اوکراین سابق، به معنای دخالت مستقیم در جنگ است و باید به آن پاسخ دهیم و افسوس که این پاسخ در خاک اوکراین سابق نخواهد بود!

وی اضافه کرد: در این صورت، رهبران غربی قادر نخواهند بود که خود را پشت «کپیتال هیل / کنگره آمریکا» یا کاخ الیزه (فرانسه) یا «پلاک ۱۰ خیابان داونینگ / دفتر نخست وزیر انگلیس» مخفی کنند، زیرا یک فاجعه جهانی به بار خواهد آمد.

به گفته وی، علت بحث درباره اعزام نیروی غربی به اوکراین که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از آن صحبت کرده، «محاسبات شرم‌آور برای گرفتن امتیاز سیاسی است.»

وی تاکید کرد: نوعی فروپاشی کامل فرقه حاکمیتی در غرب، در شرف وقوع است. وسعت فاجعه‌ای که چنین رویاروی (احتمالی) به بار خواهد آورد، شبیه به چیزی است که (جان) کندی (رییس جمهور اسبق آمریکا) و نیکیتا خروشچف (رییس جمهور شوروی سابق) بیش از ۶۰ سال پیش به آن رسیدند. با این حال، کودن‌های نابالغی که امروز در غرب بر مسند قدرت هستند، هنوز آن را درک نمی‌کنند!

دیگر خبرها

  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • روز ماما ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک international Day of the Midwife
  • روز ماما ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک midwife day
  • پاداش یک فصل تاریخی؛ ژیرونا برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد!