Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@21:53:19 GMT

روزنامه‌نگارها، مستندسازهای خوبی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۷۹۶۸

روزنامه‌نگارها، مستندسازهای خوبی می‌شوند

رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران گفت: سینمای مستند تا حد بالایی به روزنامه‌نگاری نزدیک است تا جایی که روزنامه‌نگارهای ما می‌توانند مستندسازهای خوبی شوند.

کیوان کثیریان که امسال در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با تهیه‌کنندگی فیلم مستند «پندوم» حضور دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی آنا بیان کرد: با اینکه در سی سال پیش، فیلم کوتاه و مستند می‌ساختم اما فضای تهیه‌کنندگی را با فیلم مستند شروع کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من و اردوان زینی‌سوق که کارگردان فیلم «پندوم» است، مجموعه کوچکی را اداره می‌کنیم که در آن به تولید اثر هم می‌پردازیم. چندی پیش آقای زینی‌سوق تصمیم گرفت این مستند را کار کند و من هم در کنار او تهیه‌کنندگی را عهده‌دار شدم و دوست دارم تهیه‌کنندگی را ادامه دهم.

وی در مورد فضای فیلم مستند «پندوم» توضیح داد: این فیلم در مورد فضای انتخاباتی در یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است که فضای انتخاباتی آن جا را تصویر کرده، کاندید‌ها می‌آیند و با وعده و وعید انتخاب می‌شوند اما بعد از رای‌آوردن دیگر پایشان را به آن منطقه نمی‌گذارند.

کثیریان افزود: این ماجرا؛ تم آشنایی است که به سرتاسر کشور قابل تعمیم است ولی آنچه که این مستند را برجسته‌ می‌کند صحبت‌های مردمی است که خواسته‌هایشان را از رییس‌جمهور آینده مطرح می‌کنند و چون کارگردان آن هم همشهری همین مردم است، توانسته ارتباط زبانی و کلامی خوبی با آن‌ها برقرار کند و موجب شود مردم بدون نقش‌بازی کردن حرفشان را بزنند.

این منتقد سینما با اشاره به فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره اظهار کرد: امسال کارگردانان خوبی در جشنواره، فیلم دارند اما قطعا یکسری فیلم‌ها هم هستند که اسم بزرگی پشت آن‌ها نیست اما می‌بینیم فیلم‌های خوبی از آب درآمده‌اند.

وی بیان کرد: من به سینمای مستند دوست دارم و آن‌را پیگیری می‌کنم چرا که این سینما، مورد علاقه من است. ضمن اینکه ما خودمان روزنامه‌نگاریم و سال‌ها کار کردیم و فکر می‌کنم سینمای مستند خیلی به روزنامه‌نگاری نزدیک است و روزنامه‌نگارهای ما می‌توانند مستندسازهای خوبی شوند چرا که اساسا هدف هر دو کشف حقیقت و بیان آن است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم رونمایی این فیلم به کارگردانی ابوالفضل توکلی دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

امیرسلیمانی متولد ۱۳۲۱ بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی گوناگون مانند هزاردستان، شاه دزد، دبیرستان خضرا، تبریز در مه، معمای شاه و دوقلو‌ها بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد