Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود- ایرنا- مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که ارتقإِی کیفی حوزه پزشکی جزو برنامه های اصلی این دانشگاه است ، گفت: اکنون نزدیک به 30 درصد دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می شوند.

به گزارش ایرنا ؛ قاسم بیگلو پنجشنبه در آیین گشایش بخش جدید CCU بیمارستان خاتم الانبیإء (ص) شاهرود، افزود: افتتاح مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در راستای این برنامه و الزامات وزارت بهداشت بزای ارتقای کیفیت پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 97 واحد دانشگاهی در رشته های مرتبط با علوم پزشکی فعالیت می کنند، اضافه کرد: حدود 70 هزار دانشجوی علوم پزشکی و حدود یک هزار و 900 عضو هیات علمی در 352 رشته محل، در این مجموعه فعالیت می کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز در این آیین گفت: بر اساس میزان اشغال تخت های بیمارستان و با توجه به تعداد استادان این دانشگاه، توسعه بخش های دارای بیشترین تعداد بیمار، برای خدمت رسانی بهتر به مردم در دستور کار قرار گرفت.
سید حسین بدیعی ادامه داد: در مرحله نخست افزایش تعداد تخت های بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) از 96 به 120 و پس از آن به 144 تخت در برنامه قرار گرفته است.
وی با اشاره به افزایش 10 تخت سی سی یو در فضایی به مساحت 400 متر مربع گفت: تا خرداد سال آینده نیز فضایی برای توسعه بخش مراقبت های ویژه و 16 تخت پست سی سی یو آماده و بهره برداری می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه با راه اندازی تخت های جدید در آینده 300 شب از سال، 100 درصد تخت های بیمارستان خاتم الانبیا ٕ(ص) اشغال می شود، اضافه کرد: هم اکنون ضریب اشغال این بیمارستان 64 درصد بوده و تا یک سال و نیم دیگر به 74 درصد خواهد رسید که با نزدیک شدن به مرز خودکفایی، در میان دانشگاه های آزاد کشور نوعی رکورد به شمار می رود.
بدیعی همچنین نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را یک به 27 عنوان کرد و گفت: هر دانشجوی پزشکی باید دستکم 20 متر مربع فضای آموزشی در اختیار داشته باشد که این امر در دانشگاه آزاد شاهرود محقق شده است.
بخش جدید ccu بیمارستان خاتم الانبیا ٕ (ص) شاهرود دارای 10 تخت و 387 متر مربع مساحت است که برای ساخت و تجهیز آن 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با 110 هزار مترمربع فضای آموزشی کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی، ادرای و ورزشی و فرهنگی دارای رشته‌های متعدد و نیز بیمارستان یکصد تختخوابی و مرکز بیماری‌های خاص است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان** انتشار دهنده: محسن شاکری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است