Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز فضای مجازی تخریب‌های بسیاری در خانواده‌ها به جا گذاشته که مسئولان باید برای آن فکر و کاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر پنج‌شنبه در بیست و سومین اجلاسیه استانی «نماز و فضای مجازی» که با حضور اساتید حوزه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: ویژگی جامعه دین‌دار و مسئولیت‌پذیر این است که نماز را اقامه می‌کنند، زکات را برپا می‌دارند، پرچم‌دار امر به معروف و نهی از منکر هستند و ارتباط با خالق را در قالب نماز و ارتباط با مخلوق را در قالب زکات مستحکم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند هر چیزی دارای زینت و زیبایی است و زیبایی اسلام نمازهای پنج‌گانه است. بیرق برافراشته اسلام نماز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که یکی از برنامه‌های کلیدی همه ادیان الهی ارتباط با خداوند می‌باشد، عنوان کرد: شکل و خصوصیات این ارتباط در هر دین و مکتبی متفاوت است و تمام ادیان الهی از آدم تا خاتم این ارتباط را جزو برنامه‌هایشان داشته‌اند.

وی با اشاره به تعبیرهایی درباره نماز که انسان را بهت‌زده می‌کند، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید نماز را به خاطر یاد من اقامه کنید. هنگام سختی‌ها و سراغ نماز بروید. برای این‌که از زشتی‌ها و گناهان در امان بمانید مهم‌ترین راه نماز است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که اولین آموزه رسول گرامی اسلام نماز بود، اظهار کرد: زمانی که انسان در پیشگاه الهی محشور می‌شود اولین چیزی که از او می‌پرسند درباره نماز است. نماز نقش کانونی و محوری نسبت به سایر عبادات دارد.

وی بیان کرد: فردی از امام صادق(ع) سؤال کرد چرا خداوند نماز را واجب گردانیده در حالی که زحمت دارد. امام پاسخ دادند: هدف خلقت انسان بندگی است و نماز مطلوب‌ترین شیوه بندگی است.

وضعیت نماز در کشور مطلوب نیست

امام جمعه قم با بیان این‌که اقامه نماز غیر از ادای نماز است، عنوان داشت: نماز مجموعه به هم پیوسته و ارزشمندی است که هم حمد و تسبیح دارد.

وی ابراز کرد: نظام اسلامی منهای نماز برابر است با نظام اسلام منهای اسلام. مشروعیت یک نظام اسلامی به آن است که بداند نماز چه جایگاهی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وضعیت نامطلوب نماز و مساجد در کشور تصریح کرد: باید وضعیت نماز در ادارات، مراکز، مساجد،مدارس بررسی شود. آیا باید در کشور اسلامی نماز چنین وضعیتی داشته باشد؟

وی در این باره با بیان این‌که اولیای الهی بر برپایی نماز اهتمام زیادی داشتند، ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) در نبرد با دشمن قبل از آن‌که به فکر پیروزی باشند وقت نماز را می‌پرسند و دغدغه این را داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیروز شد اما نباید از نماز غفلت کرد. نباید به دنبال پست و مقام و تقسیم غنائم باشیم. وضعیت نمازیم حکومت اسلامی باید درخور آن باشد.

وی بیان داشت: اگر برای نماز همواره در میدان بودیم الآن مشکلی نداشتیم. امروز بسیاری از بازاری‌ها، کارمندان ادارات و مراکز مختلف نسبت به نماز اهتمام لازم را ندارند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: باید نماز در شهر قم الگو باشد و شهرهای دیگر از ما الگو بگیرند.

وی با اشاره به فضای مجازی به عنوان فرصت و تهدید ابراز کرد: امروز فضای مجازی دین را به چالش می‌کشد و با مطرح کردن شبهات جوانان و دانش آموزان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مشکلات فضای مجازی روبه گسترش است، ادامه داد: فضای مجازی امروز عرصه کشور و جهان را فراگرفته و باید فکری در جهت سالم‌سازی این فضا فکر و کاری کرد.

وی با بیان این‌که امروز فضای مجازی تخریب‌های بسیاری در خانواده‌ها دارد، گفت: قرار بود اینترانت ملی در کشور طراحی شود که جلوی تخریب فضای مجازی را گرفته و از آن برای سالم‌سازی خانواده‌ها استفاده کرد. ما همچنان پیگیر آن هستیم و از مسئولان مربوط خواهان آن هستیم.

محتواهای فاخر در جهت سالم‌سازی فضای مجازی تولید شود

آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید محتواهای فاخر برای فضای مجازی تولید کرد و ستاد اقامه نماز و حوزویان درباره مسئولیت دارند. اگر ما در فضای مجازی تبلیغ دین نکنیم این را بدانیم که دیگران هزاران فاجعه در این فضا می‌آفرینند.

امام جمعه قم افزود: لازم است برای سالم‌سازی فضای مجازی بودجه قرار داده شود و اگر بودجه‌ها در این جهت هزینه شده بود امروز تا این اندازه آسیب‌های اجتماعی و آمار بالای معتادین و دختران و پسران فراری نداشتیم.

هزینه نشدن بودجه برای نوجوانان این اندازه آسیب‌های اجتماعی را به بار آورده

وی ادامه داد: باید برای سالم‌سازی فضای مدارس و دانش آموزان و نوجوانان بودجه قرار داده می‌شد تا این اندازه امروز دچار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شدیم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خطاب به مسئولان ستاد اقامه نماز گفت: از فردا باید برنامه‌های اجرایی و عملی این اجلاسیه آغاز شود و از صاحب نظران برای فعالیت‌هایتان دعوت نمایید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟