Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@03:24:56 GMT

۵ میلیون بیکار در کشور داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۰۲۲۱

 صراط: حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار صبح امروز (پنجشنبه 23 آذر) در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای فردای کشور گفت: کمیته برنامه‌ریزی حزب مدتهاست فعالیت می‌کند و در زمینه‌های مختلف برنامه‌های خود را به دولت ارائه کرده است و اینکه آیا مورد توجه دولت قرار بگیرد یا خیر مسئله دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تسنیم کمالی با اشاره به زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی ارائه شده به دولت گفت: ما برای اینکه در سال 2050 به چه نقطه‌ای رسیده باشیم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. برنامه‌ریزی در حوزه‌هایی مانند امور کشاورزی و وضعیت آن، برق و تولید انرژی از این قبیل است.
 
دبیرکل حزب اسلامی افزود: اینکه ما فکر کنیم در آینده کجا خواهیم بود نکته مهمی است. در بخش اجتماعی هم تعامل خوب و سازنده و اعتمادساز ایجاد کرده‌ایم و تاکنون سعی کرده‌ایم وعده‌های دروغ ندهیم و به همین دلیل حزب ما در مسائل مختلف مورد اعتماد واقع شده است.
 
کمالی با بیان اینکه دنیای قبلی مشابه دنیای امروز ما نیست گفت: ما در حزب اسلامی کار بررسی‌هایی درباره دنیای صنعت انجام دادیم و باید پاسخ دهیم صنعت ما چه خواهد شد؟ طبق اعلام مراکز رسمی بیش از 5 میلیون بیکار داریم و 400 هزار واحد صنعتی دچار مشکل است و خبرهایی خوبی در این زمینه نیست.
 
وی با اشاره به دنیای هوشمند و زندگی در آن تصریح کرد: ساختمانهای هوشمند جای خود را در زندگی امروز باز کرده‌اند در ایران هم این ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته اند. لباس‌هایی که در آینده تولید می‌شود کارایی‌شان به‌گونه‌ای خواهد بود که فرد را توانمند کنند. همین موبایل‌های که در دست دارید به قدری هوشمند خواهد شد که وضعیت بدن شما به تمامی مراکز درمانی در لحظه گزارش خواهند داد.
 
دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان این که صنعت خودرو در آینده دچار تحولات عظیمی می‌شود اظهار داشت: خودرویی که شما سوار می‌شوید فرق خواهد کرد. با دست‌اندرکاران خودرو بحث می‌کردیم که می‌گفتند خودرویی اختراع کرده‌اند که میزان انرژی مصرفی آن به شدت کاهش یافته، خودروهای که بدون مصرف انرژی کار می‌کنند.
 
کمالی تاکید کرد: نوع کشاورزی و مسئله آب در آینده شبیه امروز نخواهد بود. موضوع تولید انرژی کاملا متفاوت است. اینکه بنشینیم فکر کنیم که در آینده چه می شود موضوع مهمی است. ایرانی‌ها کم هوش نیستند از 6 متخصص هوش مصنوعی 3 نفر آن ها ایرانی هستند. ما باید برای فردا برنامه‌ریزی کنیم. اینکه بنشینیم فکر کنیم که در آینده چه می‌شود موضوع مهمی است.کمیته برنامه‌ریزی حزب، کار سنگینی را مدت‌ها شروع کرده است برنامه‌هایی تهیه و ارائه کردیم اینکه استفاده کردند یا نه مسئله دیگری است.
 
وی گفت: من 12 سال وزیر بودم و کسی نمی‌گفت کمالی وعده بی‌خود داده چون اصلا وعده نمی‌دادم بلکه عمل می‌کردم و بعد در دولت گزارش می‌دادم. به همین دلیل است در بخش‌های مختلف حرف‌های ما را باور دارند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان