Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:57:43 GMT

اشتغالی که از لایروبی استخرهای کشاورزی حاصل می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۰۲۳۸

اشتغالی که از لایروبی استخرهای کشاورزی حاصل می شود

اگر تاملی در خصوص استخرهای کشاورزی صورت گیرد علاوه بر افزایش تولید محصول کشاورزی، اشتغال جوانان را از طریق تولید ماهیان گرم آبی حاصل می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از املش ما، آب عنصر اصلی کشاورزی بویژه محصولات زارعی در استان گیلان است و همه ساله با نزدیک شدن به فصل کاشت دغدغه داشتن یا عدم داشتن آب موضوعی است که علاوه بر کشاورزان ، مسئولین را نیز درگیر خود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان املش که بر پایه کشاورزی بنا شده و ۳۵۰۰ هکتار شالیزار دارد از جمله شهرستان های استان گیلان به شمار می رود که با تنش آبی در فصل زراعی روبروست. همواره راهکارهای مختلفی برای عبور از تنش آبی توسط صاحب نظران ارائه می شود.

 

یکی از راهکارهای عبور از تنش آبی لایروبی به موقع استخرهای نگهداری آب کشاورزی است ، استخرهایی که در فصول سردسال، به ذخیره این مایه حیاتی اختصاص می یابد و در فصل کشاورزی به عنوان تامین کننده آب شالیزارها محسوب می شود. از طرفی دیگر حتی می توان از این استخرها برای پرورش ماهیان گرم آبی بهره برد و اشتغال جوانان را فراهم کرد.

 

۱۵ استخر ذخیره آب کشاورزی در شهرستان املش موجود است که نیازمند لایروبی و سردهنه های آن که در زلزله اخیر تخریب شده نیاز به بازسازی دارد..

 

حال اگر متولیان این امر، تاملی به چرخه اقتصادی استخرهای آب کشاورزی داشته باشند مطمئنا شاهد افزایش تولید محصولات شالیزاری ، تولید ماهیان گرم ابی و اشتغال جوانان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته