Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@16:20:48 GMT

موسوی لاری: دوری احزاب از قدرت غلط است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۰۴۳۰

خرداد: نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اینکه احزاب می گویند ما وارد قدرت نمی شویم غلط است و باید این فرهنگ اصلاح شود.

به گزارش خرداد از ایسنا، عبدالواحد موسوی‌لاری در هفتمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار اظهار کرد: به حزب اسلامی کار تبریک می‌گویم که همیشه در مسیر تحزب جدی بودند و هستند، برگزاری کنگره‌ها و نشست‌های این حزب نشان می‌دهد که اصل تحزب را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ان‌شاالله همه تشکل‌های صنفی و سیاسی بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه حکومت‌داری اصل و بنیان خود را دارد، اظهار کرد: همه ما و کسانی که در کشور زندگی می‌کنند و خودشان را شهروند جمهوری اسلامی می‌دانند یک آرزو دارند و داشتند و  آن این است که رفاه و اخلاق حسنه را به این جامعه عرضه کنند.

وی افزود: این خواست ماست که حکمرانی خوب و مطلوب محقق شود. برای این دو مفهوم حکمروایانی خوب و مطلوب هر واژه‌ای که کار ببریم ویژگی‌ها و شاخص‌هایی دارد.

نائیب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری تاکید کرد:  برای این که حکمرانی و یک اداره مطلوب و خوب محقق شود شرایط و شاخص‌هایی  لازم است. اما اگر این شاخص‌ها محقق نشود، این حکمرانی خوب ناقص و یا مطلوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای تحقق این شاخص‌های خوب، متونی لازم است، منشوری که حضرت علی (ع)به مالک فرستاد، ما افتخار می کنیم که منشور حضرت علی (ع) که در اختیار مالک اشتر قرار داد جزو متون ماست.

موسوی لاری گفت: چرا حضرت علی (ع) این متون را در اختیار مالک داد؟ مصر تمدن قدیمی داشت و برای اینکه هم مالک بداند سیستم چیست هم مردم بدانند که داستان از چه قرار است اولین منشور حکومت‌داری را برای مالک فرستاد.

موسوی لاری گفت: حق انسانی شهروند باید رعایت شود. مباحث حقوق بشر جزو مباحث خوب جوامع امروز شده است و از منشور حقوق بشر به عنوان اصولی که برای حکمروایی نیاز است یاد می شود. یکی از شاخص‌های  حکمروایی خوب توجه به  اصل مشارکت است؛ در اینجا فلسفه وجودی احزاب و تشکل های سیاسی در هرم جامعه که در راس آن مدیران هستند معنا پیدا می‌کند. قاعده جامعه  همه آنهایی هستند که در جامعه زندگی می کنند و احزاب حلقه واسط بین راس هرم و آنها هستند.

وی ادامه داد: مخالف این هستم که برخی در فعالیت حزبی  می گویند به دنبال قدرت نیستیم. احزاب باید بتوانند به قدرت برسند، اگر نخواهند به قدرت برسند حرف و ایده ای برای گفتن ندارند. من فکر می کنم این مطلب هم مانند فرهنگ حزب گریزی است که باید به آن توجه کرد. مشارکت مردم در جامعه باید از طریق احزاب اداره شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصل دیگری که برای حکمروایی مطلوب بیان کردند قانون‌گرایی است. قانون یعنی آن چیزی که حق مردم است و  حکومت و خط و مرز را مشخص می‌کند. در یک حکمروایی مطلوب قانون حرف اول را می‌زند؛ اگر در جامعه مشکلاتی به وجود می آید یا به دلیل قانون بد و یا تفسیر بد از قانون و یا عدم رعایت قانون است. وجود قانون بدبر بی قانونی ارجحیت دارد و هیچ کس مبرا از قانون نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: هر جا که قانون نداشته باشیم سلیقه ها به تعارضات دامن می زند، تعارضات جامعه را دچار تشتت می کند، جامعه را دچار آسیب می کند  و جامعه در نهایت در معرض فرو پاشی قرار می گیرد.

موسوی لاری اظهار کرد: بیم داریم که قانون توسط قانونگذار  رعایت نشود، اگر مسوولان و کسانی که اجرا کننده قانون  هستند  و مجلس درست عمل نکنند مردم هم از قانون گریزان می‌شوند.

وی افزود: نمی شود  چند نفر بنشینند و بگویند فرد زرتشتی حق شرکت در شورای شهر را ندارد. به انگیزه‌ها کار ندارم اما قانونی بوده که چهار سال اجرا شده، نمی‌شود که جمعی بنشینند بگویند از امروز تصمیم ما تغییر کرده است. در این نوع نگاه به قانون فقط فرد رای آورده  متضرر نمی‌شود بلکه کسانی که به او رای دادند هم متضرر شدند. اگر قانون می خواهد تغییر کند باید مسیر خود را طی کند؛ در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: وقتی مردم مشارکت می کنند شفافیت ایجاد می شود. وقتی همه به رای مردم تکیه دارند شفافیت کمک می‌کند مردم در صحنه باشند و تصمیمات باید به گونه ای باشد که عامه مردم را تسکین دهد. نمی گویم همه مسائل اعم از محرمانه گفته شود اما شفافیت در مسائل باعث اعتماد مردم می شود.

وی افزود: گفته می شود دادگاه مطبوعات و سیاسی باید  علنی  و با حضور هیات منصفه  باشد اما این امر را نمی بینم یعنی شفافیت وجود ندارد.

وی با طرح این پرسش که چرا فسادها در حال نهادینه شدن هستند گفت: یکی از دلایلی که مفاسد در جامعه به وجود می آید این است رسانه ها که می توانند شفافیت ایجاد  کنند، دستشان بسته است. اگر جلوی جریان آزاد اطلاعات گرفته شود رسانه ها به حدس و گمان متوسل می شوند و حرف هایی که پایه و اساس ندارد روی می آورند و جامعه ملتهب می شود.

موسوی لاری تاکید کرد که برای اینکه جامعه شفافیت داشته باشد باید روند آزادی رسانه پیگیری شود.

وی گفت: تشکل های صنفی و سیاسی و مردم بنیاد همه کمک می کنند تا سلایق مختلف جامعه رها نباشد و مسئولین پاسخگو باشند؛ حالا اگر فردی منتسب به جریان و حزبی باشد قبل از این ها باید به خود حزب پاسخگو باشد.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این گلایه باقی است که احزاب نباید فصلی حرکت کنند و باید سیر مستمر داشته باشند. احزاب باید به کادر سازی و تحلیل مسایل   روی آورند تادیگر به قحط و رجال مبتلا نشویم . فراموش نکنیم که نظام مردم سالار  بدون احزاب مقتدر امکان شکل گیری و تداوم ندارد.

وی در پایان گفت: باید تلاش شود احزاب خود را بالا بکشند. امیدواریم این حرکت در جامعه به راه افتد. اگر از قانون جدید  احزاب گله مندیم  باید نقدمات را بگوییم. اگر  احزاب فعال بودند قانون توسط کسانی که ضد احزاب هستند نوشته نمی شد.

برچسب ها: موسوی لاری ، دوری احزاب ، قدرت ، حزب اسلامی کار

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت مهم و دعوت و همفکری با نخبگان و اندیشمندان و دلسوزان برای کاهش دغدغه های فرهنگی شهرستان استفاده کرد.

امام جمعه گناوه با تسلیت پیشاپیش شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه سنت پیامبر (ص) توسط این امام همام احیا شد، گفت: در دوره ای که با اضمحلال بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس ایجاد شد فرصتی برای امام صادق (ع) در ایجاد یک حوزه و دانشگاه فرهنگی و پرورش شاگردان و شخصیت های بزرگی به وجود آمد که همه افتخار شاگردی آن حضرت را داشتند.

وی گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) آئین های ویژه ای همزمان با سراسر کشور در اماکن مذهبی سطح شهرستان برگزار خواهد شد که برگزاری آئین شهادت در دفتر امام جمعه، تجمع بزرگ عزاداران و تشیع شهید از مهمترین آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: شهرداری و هیئت های مذهبی و فرهنگی سطح شهر را در ایام شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش کنند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس و گرامیداشت یاد همه شهدای به خصوص شهدای خلیج فارس ادامه داد: در چنینی روزی بعد از ۱۱۷ سال حاکمیت پرتغالی ها بر جزیره هرمز پایان یافت و این روز به همین مناسبت به نام روز خلیج فارس در تقویم کشورمان نامگذاری ثبت شد و این دریا تا همیشه خلیج فارس خواهد بود.

شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود

وی با اشاره ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمان مشعلداران هدایت جامعه هستند، اضافه کرد: بسیاری از معلمان این سرزمین در دوران دفاع مقدس درس و تدریس و مدرسه را رها کردند و در راه دفاع از اسلام و میهن و ملت جان خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود، یادآور شد: شهید استاد شهید مرتضی مطهری، اسلام شناس، جریان شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود.

وی ادامه داد: در برهه کنونی دشمن توطئه های زیادی بر علیه نظام اسلامی به ویژه بر مسائل فرهنگی بکار گرفته است و در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده است که باید برای مقابله با آن هوشیار باشیم.

لزوم همکاری همگانی در اجرای طرح «نور»

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط نیروی انتظامی در سطح کشور گفت: نیروی انتظامی به تنهایی در اجرای این طرح نمی تواند موفق باشد بلکه همه دستگاه ها، دلسوزان و دغدغه مندان باید در اجرای این طرح به نیروی انتظامی کمک و همراهی کنند و نباید در این زمینه منفعلانه عمل کرد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: در فتنه حجاب که دشمنان به راه انداختند، رهبر معظم انقلاب به صراحت وارد و نظر شرعی، فقهی و سیاسی خود را درباره حجاب اعلام کرد.

وی با تقدیر از فرماندهی و نیروهای انتظامی شهرستان گناوه در اجرای این طرح گفت: طرح نور، طرح بسیار خوب و موثری است و درسطح شهرستان همه در کنار نیروی انتظامی برای اجرای هر چه بهتر این طرح هستند و کمک خواهند کرد.

اقتصاد باید مردم محور شود

وی با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و باید تلاش کرد تا اهداف شعار سال که مدنظر رهبری است، با حضور مردم محقق شود.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که مردم حضور پررنگ تر داشته اند نظام اسلامی و مسئولان نیز موفق تر بوده اند و کشور حرفی برای گفتن داشته است.

وی بیان کرد: اقتصاد باید مردم محور شود و دولت باید از تصدی گری کنار برود و وظیفه نظارتی خود را در زمینه اقتصاد انجام دهد.

ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر

امام جمعه گناوه گفت: ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر مصوبه شورای فرهنگ عمومی است و باید این مصوبه احیا و اجرایی و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به برگشت دوباره رسوم برگزاری مراسم اموات در مساجد و حسینیه ها پس از یک دوره کاهش اینگونه برنامه ها گفت: هزینه های این گونه مراسم در شرایط اقتصادی کنونی بار سنگینی بر دوش خانواده ها خواهد بود و مردم نیز مایل به این برنامه ها نیستند.

وی گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که همان برنامه و مراسم اموات در آرامگاه ها به صورت مختصر ادامه یابد و برگزاری مراسم در مساجد دوباره روایج پیدا نکند.

امام جمعه گناوه با اشاره به برنامه های شهرستان در ایام نوروز با بیان اینکه با توجه به حضور جمعیت زیاد در شهرستان، تلاش همه دست اندرکاران قابل تقدیراست، گفت: آسیب هایی در این ایام وجود داشت که باید از هم اکنون برای نوروز سال آینده برنامه ریزی و آسیب ها و مشکلات احصا و برطرف شوند.

ناکامی غرب در رهگیری قدرت موشکی ایران

امام جمعه گناوه با اشاره به عملیات ظفرمندانه وعده صادق سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران یکی از نکات مهم این عملیات پیروزمندانه سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان است.

امام جمعه گناوه افزود: غرب با وجود آگاهی از حملات و بهره گیری از فناوری پیشرفته در رهگیری پرتابه های ایران ناکام ماند در حالی که ایران اسلامی بخش محدودی از قدرت آتش خود را آن هم در سطح فناوری پایین به کار گرفت.

وی با بیان اینکه عظمت قدرت آتش لحظه ای ایران دومین نکته در این عملیات بود گفت: ایران اسلامی در این عملیات از موشک های هایپرسونیک خود یا موشک های ویژه ای مانند خرمشهر ۰۴ بهره نبرد و تنها در حوزه پهپادی به پهپاد شاهد «s ۱۳» اکتفا کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و غرب نه موفق شدنددر برابر پهپاد شاهد مقاومت کنند. نه تاب و توان امواج پهپادی ناشناخته و پیشرفته تر را دارند.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق تنها نمایش قدرت جمهوری اسلامی بود و اعمال قدرت آن نبود.

کد خبر 6092367

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود