Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: احزاب و خانه احزاب باید در بازنگری و اصلاح قانون احزاب اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز صبح امروز (پنجشنبه) در هفتمین کنگره حزب اسلامی کار با طرح این پرسش که چرا فسادها در جامعه در حال نهادینه شدن است، اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه این نوع هنجارشکنی ها در جامعه به وجود می آید نبود شفافیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها و مطبوعات آزاد به شفافیت کمک می کنند، گفت: وقتی موضوع روشن شد دیگر دهلیز و قانون شکنی بی معنا است.

موسوی لاری افزود: اگر رسانه ها محدود شوند آنها از لحاظ اخلاقی گرفتار می شوند و به حدس و گمان گلاویز می شوند اما اگر رسانه ها روشن گری کنند هم جلو فساد گرفته می شود و جامعه به سمت پویایی پیش می رود.

موسوی لاری معتقد است که احزاب ما نباید فصلی حرکت کنند بلکه باید سیر مستمر داشته و به مسائل به عنوان یک فرایند نگاه کنند.

به باور وزیر کشور دولت اصلاحات، اگر حزب نباشد با قحط الرجال مواجه خواهیم شد اگر حزب باشد افراد پویا و برنامه محور جایگزین نیروهای فعلی خواهد داشت.

وی افزود: به نظر من نظام مردم سالار و مشارکت جو بدون حضور احزاب مقتدر امکان شکل گیری ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر ارتقا پایه ها و بنیان های حرکت حزبی را یکی از اهداف زمین مانده عنوان کرد: اگر از قانون احزاب گله مندیم کمی هم احزاب به خودشان نگاه کنند چرا که اگر احزاب خود را بازنگری می کردند قانون احزاب توسط ضد حزب ها نوشته نمی شد.

موسوی لاری همچنین خاطرنشان کرد: احزاب و خانه احزاب باید در بازنگری و اصلاح قانون احزاب اقدام کنند.

موسوی لاری گفت: بیم داریم که قانون توسط قانون‌گذار رعایت نشود. اگر مسئولان و کسانی که اجراکننده قانون هستند و مجلس درست عمل نکنند مردم هم از قانون گریزان می‌شوند. نمی‌شود چند نفر بنشینند و بگویند فرد زرتشتی حق شرکت در شورای شهر را ندارد. به انگیزه‌ها کار ندارم اما قانونی بوده که چهار سال اجرا شده اما اینکه  جمعی بنشینند بگویند از امروز تصمیم اینگونه است، درست نیست. در این نوع نگاه به قانون فقط فرد رای آورده متضرر نمی‌شود بلکه کسانی که به او رای دادند هم متضرر می‌شوند.

موسوی‌لاری با بیان اینکه اگر قانون می‌خواهد تغییر کند باید مسیر خود را طی کند، گفت: در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. وقتی مردم مشارکت می‌کنند شفافیت اصلی است که همه باید به آن توجه کنند. کارهایی که مدیران می خواهند انجام دهند، مشخص است. وقتی همه به رای مردم تکیه دارند، شفافیت کمک می‌کند مردم در صحنه باشند و تصمیمات باید به گونه‌ای باشد که عامه مردم را تسکین دهد. نمی‌گویم همه مسائل اعم از محرمانه باید گفته شود اما شفافیت در مسائل باعث اعتماد مردم می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی گفته می‌شود دادگاه مطبوعات و دادگاه متهمان سیاسی باید علنی و با حضور هیات منصفه باشد اما این را نمی‌بینیم یعنی شفافیت وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی