Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:41:58 GMT

یک نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کشته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۰۵۱۹

یک نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کشته شد

باکو – ایرنا – وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) از کشته شدن یک نظامی این کشور در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد .

طبق اعلام این وزارتخانه، این نظامی که « فضولی صلاحف» نام داشت، بر اثر نقض آتش بس توسط نیروهای ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ جان باخت.
نقض مرتب آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب ادامه تنش در خط مقدم جبهه و کشته شدن نظامیان هر دو طرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالیست که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارش دیگری ارمنستان را به 127 بار نقض رژیم آتش بس ظرف یک روز گذشته در مسیرهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ متهم کرد .
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی تبدیل شد
در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد .
در ماه مه 1994 (اردیبهشت 1373) میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شد ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه ، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا حال نتیجه ای نداشته است .
آساق** 337**1579**1479
مرضیه فاتحی **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه طی 48 ساعت گذشته 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

این در حالی است که  ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که دو فرمانده ارتش اسرائیل با درجه سرگردی در نبردهای مرکز نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

روز یکشنبه نیز 3 نظامی اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه کشته شده بودند.

روز یکشنبه وبسایت روتر اسرائیل نوشت که در انفجار یک بمب در نوار غزه 3 نظامی اسرائیلی کشته شدند و 11 نظامی دیگر زخمی شدند.

 

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است