Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مسئول منطقه‌اي و سياستگذاري آکسفام تاکيد کرد زنان و دختران روهينگياي ميانمار به شکل سازمان يافته هدف تجاوز به عنف قرار مي‌گيرند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، سلطانه بگم در گفتگو با اين شبکه درباره آوارگان روهينگيا گفت: مصاحبه‌هايي که با زنان و دختران آواره روهينگيايي در اردوگاه آوارگان در کاکسز بازار بنگلادش داشتيم، نشان مي‌دهد تجاوز عنف به اين زنان و دختران در ميانمار از طرف نيرو‌هاي ارتش ميانمار و همدستان بودائي آنها، به شکلي سازمان يافته انجام شده و از تجاوز عملا به عنوان سلاح جنگ عليه آوارگان روهينگيا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اين گزارش‌ها را ديگر سازمان‌هاي حقوق بشري نيز تاييد مي‌کنند.
همچنين گزارش‌هاي زيادي بوده است که کودکان اين زنان در مقابل چشمانشان کشته شده اند. در نتيجه اين زنان متحمل ضربات روحي سنگيني شده اند. با وجود اينکه هم اکنون بسياري از اين زنان مي‌گويند در بنگلادش امنيت دارند، هنوز عده‌اي از آن‌ها نگران خشونت جنسي عليه خود حتي در بنگلادش هستند. اين اردوگاه شب هنگام تاريک است و هيچ برق و وسايل روشنايي ندارد به همين علت آن‌ها مي‌ترسند از بيرون بروند. ما حتي گزارش‌هايي از ربوده شدن زنان، دختران و حتي کودکان در اين اردوگاه شنيده ايم.
اين مسئول آکسفام افزود وضع در محل سکونت آوارگان روهينگيا در بنگلادش اصلا خوب نيست زيرا از ماه اوت نزديک به يک ميليون نفر در اردوگاه‌هاي آوارگان در کاکسز بازار ساکن شده اند. البته بيش از ششصد هزار نفر از اين افراد در چند ماه گذشته از استان راخين ميانمار آمده اند، اما هزاران آواره روهينگيايي ديگر نيز از دوره‌هاي قبل به اين اردوگاه آمده بودند. در چهل سال گذشته اين سومين آوارگي گسترده روهينگيا‌ها است که از خشونت‌ها فراري شده و به بنگلادش پناه آورده اند. بنابراين اين اردوگاه‌ها بسيار بيشتر از ظرفيت و امکانات خود آواره پذيرفته اند در نتيجه از نظر بهداشتي شرايط اين اردوگاه‌ها اصلا خوب نيست.
سرويس‌هاي بهداشتي اشباع شده است. هم اکنون اين اردوگا‌ها به نسبت اندازه، بيشترين آوارگان را در جهان در خود جاي داده است. آوارگان در اين اردوگاه با کمبود مايحتاج اساسي از جمله غذا، دارو، آب آشاميدني سالم و سرپناه روبرو هستند. به علاوه ما در آينده نزديک بارندگي‌هاي موسمي را در پيش داريم که شرايط زندگي را براي اين آوارگان بسيار دشوارتر خواهد کرد. مسئله ديگر اينکه کمک‌هاي بين المللي کافي نيست و هنوز نزديک به سيصد ميليون دلار براي تامين مايحتاج اين آوارگان مورد نياز است.

گزارش تکان دهنده از تجاوز به زنان مسلمان روهينگيا
چند روز پيش نيز آسوشيتدپرس گزارشي تکان دهنده درباره گسترده بودن تجاوز به زنان مسلمان روهينگيا منتشر کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، آسوشيتدپرس در مصاحبه با 29 زن و دختر روهينگيا که با فرار از ميانمار به بنگلادش رفتند دريافت که تجاوز به زنان مسلمان روهينگيا امري گسترده و نظام‌مند بوده است.
آسوشيتدپرس در گزارشي از بنگلادش درباره «گسترده بودن پديده تجاوز به زنان مسلمان روهينگيا در ميانمار» نوشت: در ماه ژوئن، زوج‌هاي تازه ازدواج کرده در خانه خود در غرب ميانمار خوابيده بودند که هفت نفر سرباز به زور وارد خانه شدند. اين زن روهينگيا که از افشاي هويت کامل خود خودداري کرد دليل کافي براي ترس از اين موضوع داشت. وي مي‌دانست که ارتش ميانمار در راستاي آنچه که سازمان ملل پاکسازي نژادي در اين کشور داراي اکثريت بودايي مي‌نامد، به روستا‌هاي روهينگيانشين حمله مي‌کند. وي تنها چند روز قبل شنيده بود که نظاميان ارتش ميانمار، والدين وي را کشته اند و اينکه برادرش ناپديد شده است.
الان نيز نظاميان ميانمار سراغ وي آمده بودند. آن‌ها با استفاده از طناب، همسر وي را بستند و روسري اش را دور دهان همسرش گره زدند. آن‌ها جواهرات وي را نيز دزديدند و وي را روي زمين پرت کردند. زماني که همسر وي توانست دهان خود را باز کند و فرياد بزند، يکي از سرباز‌ها گلوله‌اي را به سينه وي شليک کرد. يک نظامي ديگر نيز گلوي وي را با چاقو بريد. بعد از اينکه نظاميان وي را از خانه بيرون کشيدند، خانه وي را که آن‌ها از آتش زدند.
آسوشيتدپرس در مصاحبه با 29 زن و دختر روهينگيا که با فرار از ميانمار به بنگلادش رفتند اين مطلب را دريافت که تجاوز به زنان مسلمان روهينگيا توسط نيرو‌هاي امنيتي ميانمار، امري گسترده و نظام‌مند بوده است. مصاحبه با قربانيان اقدامات جنسي نيرو‌هاي امنيتي ميانمار در چندين اردوگاه آوارگان به صورت جداگانه صورت گرفت. اين زنان اسامي خود را در اختيار آسوشيتدپرس قرار دادند ولي توافق کردند که تنها با حرف اول اسم خود شناسايي شوند زيرا مي‌ترسيدند که خانواده‌هاي آن‌ها توسط ارتش ميانمار کشته شده است. اين زنان بين 13 تا 35 سال سن داشتند و اهل مجموعه گسترده‌اي از روستا‌ها در ايالت راخين ميانمار بودند و تجاوز‌هاي صورت گرفته درباره آن‌ها به تاريخ اکتبر تا اواسط سپتامبر 2016 برمي گردد. (متن کامل گزارش)

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟