Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@00:16:43 GMT

طرح فرانسه و بلژیک برای مقابله با ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۱۶۵۷

طرح فرانسه و بلژیک برای مقابله با ترامپ

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش ساخت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و شارل میشل، نخست وزیر بلژیک در راستای تدوین طرحی علیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.
به گزارش صدای ایران این منبع افزود: این اقدام پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در قبولاندن این اقدام ترامپ در اروپا انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کانال ۱۰ تلویزیون این رژیم گزارش داد: طرح مذکور مبتنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت مشترک "اسرائیل" و فلسطین است که ماکرون و میشل آن را در جریان نشست آتی سران اتحادیه اروپا مطرح خواهند کرد.
وزارت خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌های خود در کشورهای اروپایی ابلاغ کرد: متن این طرح که هنوز به صورت نهایی تدوین نشده است امکان دارد شدید اللحن و انتقاد آمیز باشد و از اسرائیل بخواهد تا به طرف فلسطینی چراغ سبزهایی بدهد که این امر می‌تواند آنچه به اصطلاح "روند صلح" خوانده می‌شود را پیش ببرد.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌های خود در اروپا دستور داده است که برای مقابله با این طرح دست به تحرکات دیپلماتیک بزنند.
فدریکا موگیرینی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هفته گذشته پس از اعلام تصمیم ترامپ برای معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تلاش کرد تا تمامی وزرای امور خارجه این اتحادیه با صدور دستوری این تصمیم را محکوم کنند. 
موگرینی در یک نشست مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که هیچ یک از کشورهای عضو این اتحادیه سفارتخانه خود را به قدس انتقال نخواهد داد. 

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود