Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:22:35 GMT

یادواره شهدای حقوقدان استان قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۲۸۶۹

یادواره شهدای حقوقدان استان قم برگزار شد

قم - یادواره شهدای حقوقدان استان قم با موضوع تبیین نقش حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه با حضور تولیت آستان قدس رضوی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدای حقوقدان استان قم با موضوع تبیین نقش حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای حقوقدان پیش از ظهر پنجشنبه در سالن همایش آموزش قضات استان قم و با حضور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس دادگستری قم، مهدی کاهه دادستان قم و جمعی از حقوقدانان استان قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم سانی خانی در این همایش اظهار کرد: بسیج حقوقدانان استان قم برنامه‌هایی با همکاری معاونت پیشگیری وقوع از جرم برای احصای جرم‌های رایج استان قم برگزار کرده است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم افزود: هیئت‌های هم‌اندیشی با همکاری ۵ صنف اثرگذار از جمله قضات، کارکنان دادگستری، سردفتران و دفترداران استان، کانون وکلا و مرکز مشاوران و نهادها و دانشکده‌های حقوقی استان برگزار شد.

برنامه هر مسجد یک حقوقدان

وی با اشاره به اینکه ۳ سال است که برنامه هر مسجد یک حقوقدان دنبال می‌شود، تأکید کرد: در این راستا مراکزی در سطح استان تأسیس شده است که برای رفع مشکلات حقوقی جامعه قدم‌هایی برداشته است.

سانی خانی به اقدام بسیج حقوقدانان استان قم برای حل مشکلات مردم بی‌بضاعت هم اشاره کرد و گفت: پرونده‌های حقوقی و قضایی این خانواده‌ها با تفاهم نامه‌ای که با مرکز مشاوران قم بسته شد به مرکز مشاوران استان ارجاع داده شد و بدون اخذ ریالی به صورت معاضدتی مورد پیگیری قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم از ایجاد مرکزی در امامزاده شاه ابراهیم با همت اوقاف استان به منظور مشاوره حقوقی خبر داد و گفت: چندین جلسه با همکاری معاونت پیشگیری استان و شهرداری و شورای شهر داشتیم که در حال حاضر صبح و بعد ظهر یکشنبه‌ها مشاوره حقوقی رایگان داده می‌شود.

ایجاد یک هیئت اندیشه ورز با رویکرد جدید

وی ادامه داد: یک هیئت اندیشه ورز با رویکرد جدید ایجاد توسط بسیج حقوقدانان استان قم ایجاد شده است که بر مبنای باورها و ارزش‌ها و احکام ناب محمدی در راستای تقویت و ارتقای فرهنگ ارزشی جامعه کادرسازی تربیت و پرورش مدیران خدوم و جهادی را به عنوان اصل می‌داند.

سانی خانی افزود: بازرسی کل استان قم، معاونت حقوقی استانداری، کانون سردفتران و دفتریاران، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، کانون وکلای استان قم و کانون مرکز مشاوران استان قم از جمله اعضای این هیئت اندیشه ورز هستند که مشکلات و مسائل حقوقی استان را مورد نقد و برسی و نیاز سنجی قرار داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم به برگزاری نشست‌ها حقوقی مختلف هم اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در دانشگاه‌های قم در رابطه با مسائل مهم ملی و بین‌المللی برگزار شده است، بررسی حقوقی فاجعه منا، برجام، قراردادهای نفتی و بررسی حقوقی مسائل میانمار در دانشگاه‌های استان از جمله پردیس فارابی برگزار و نتایج آن در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لایینی، در یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه این یادواره را در راستای همزمانی روز کارگر و اردیبهشت مقاومت عنوان کرد و با اشاره به ۱۴ هزار شهید کارگری کشور، گفت: از این تعداد هزار و ۱۱۸ شهید مربوط به جامعه کارگران مازندران است؛ به این معنا که بیش از یک چهاردهم شهدای کارگری کشور از مازندران است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به محوریت ۳۰ شهید کارگر شهرستان سوادکوه، در این یادواره، خاطرنشان کرد: شهرستان سوادکوه نیز نه فقط در کل استان، بلکه در ایران از نظر تعداد شهدا سرآمد است.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نیز در جامعه کارگری از نظر تعداد شهدای کارگر و جانباز در استان بیشتر است، از برگزاری یادواره شهدای کارگری در این شهرستان تشکر کرد.

آیت الله لایینی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره بسیار ارزش قائل است، به قطره خون شهدا و جانباز، قطره اشکی از خوف خدا در دل شب، قطره مرکب و جوهر علما و دانشمندان و قطره عرق کارگران برای روزی حلال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ جز عبادت، ۹ جز آن کسب روزی حلال است، این امر را بیانگر اهمیت اسلام برای فرهنگ کار حلال دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر جامعه کارگری را بدانند و درد آنها را لمس کرده و از کارشان گره گشایی کنند، گفت: همانطور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به جامعه کارگری، رفع مشکلاتشان و تبدیل ناامیدی آنها به امید ارزشمند است.

کد خبر 6094099

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • حرکت کاروان میقات