Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:32:51 GMT

پایان جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۹۲۲

پایان جشنواره قرآنی مدهامتان در مشهد

مشهد- ایرنا- دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پنجشنبه شب با معرفی نفرات برتر کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در رشته های مختلف قرآنی در مشهد پایان یافت.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید طی پیامی به مراسم پایانی این جشنواره گفت: قرآن به عنوان معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، چراغ هدایتی است که گمگشتگان در صحرای پوچی را روشنا و تشنگان وادی معرفت را آب حیات می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خلق و خوی رحمانی در سایه درک صحیح کلام الله مجید است و این مهم به صورت کامل به دست نخواهد آمد مگر به برکت فهم و درک معارف معصومین (ع).
این مرجع تقلید در پیام مزبور، مساجد را بهترین مکان برای تعلیم و تربیت قرآنی دانست و اظهار کرد: برگزاری این مسابقات با حضور فعالان قرآنی در جوار بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) حکایت از بهره مندی شرکت کنندگان از سه نعمت قرآن، عترت و مسجد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: وجود مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و وجود استادان با سابقه و پیشینه ارزشمند قرآنی در مشهد، میزبان این مسابقات را پیشتاز عرصه امور قرآنی کرده است.
سید سعید سرابی خواستار استفاده از ظرفیتهای هنری اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در دوره های بعدی این مسابقات شد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت فعالیت در فضای مجازی، شایسته است پیوندی میان این فعالیتهای فرهنگی، هنری و قرآنی با فضای مجازی برقرار شود و از این فضا برای نشر این معارف استفاده شود.
در مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره مدهامتان حدود 270 نفر در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل خوانی و اذان در مشهد به رقابت ‌پرداختند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی از برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی و شروع به کار دبیرخانه این جشنواره در مازندران به میزبانی آمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین جوادی، صبح امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین جلسه جشنواره ملی اشکواره حسینی با مدیران اجرایی و دبیران با محوریت شروع به کار هفتمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون دبیرخانه این رویداد ملی فرهنگی هنری در آمل فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: هفتمین دوره این اشکواره در شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، و داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان برگزارمی شود.

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی ادامه داد: بخش نوجوان آن در چهار بخش سرود گروهی، قصه‌گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گویی و روایت‌گری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری برای اولین محوریت اشکواره علاوه بر نهضت عاشورا، شهدای راه قدس به آن اضافه شد، گفت: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین (ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

دبیر اجرایی هفتمین دوره اشکواره حسینی با ابراز رضایت از استقبال زیاد علاقمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می‌شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

کد خبر 750809

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»