Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در این بیانیه آمده است: نشست کمیسیون مشترک برجام در سیزدهم ماه دسامبر سال دو هزار و هفده در شهر وین برگزار شد. این هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام از زمان اجرایی سازی آن در شانزدهم ژانویه سال دو هزار و شانزده بود. بر اساس مفاد برجام ،کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرایی سازی توافق هسته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمیسیون مشترک برجام به ریاست هلگا اشمید دبیر کل بخش اقدام خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان گروه پنج به علاوه یک در سطح مدیران سیاسی (چین،فرانسه،آلمان،روسیه،انگلیس ،آمریکا) و معاون وزیر خارجه ایران برگزار شد.

 

این نشست فرصتی را برای بررسی روند اجرایی سازی برجام در خصوص تعهدات اتمی و همچنین مسائل تدارکاتی فراهم کرد.آژانس بین المللی انرژی اتمی نهادی است که مسئول نظارت و راستی آزمایی تعهدات مرتبط با موضوع هسته ای ایران بر اساس برجام و قطعنامه شماره دو هزار و دویست و سی و یک شورای امنیت سازمان ملل است. این نهاد به تازگی نهمین گزارش خود را منتشر کرده است. طرف ها در این نشست از اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است، استقبال کردند.

 

شرکت کنندگان به طور گسترده پیشرفت های صورت گرفته در ارتباط با رفع تحریم ها در خصوص نشست گروه کاری اجرایی سازی رفع تحریمها را که روز گذشته برگزار شده بود، بررسی کردند. شرکت کنندگان بر نیاز به ادامه اجرایی سازی رفع تحریمها  برای مشاهده موثر و ملموس منافع تعبیه شده در برجام تاکید کردند. آنها بر ارزش ادامه رسیدگی به هرگونه چالش در این خصوص تاکید کردند.

 

کمیسیون مشترک همچنین اجرایی سازی ضمیمه سوم برجام در ارتباط با همکاری اتمی غیرنظامی  را بررسی کردند و در این خصوص از نشست های سازماندهی شده اخیر در ارتباط با این موضوع استقبال کردند.


تمامی شرکت کنندگان در این جلسه بر ادامه پایبندی به تعهداتشان به برجام تاکید کردند. آنها همچنین بر این تاکید کردند که لازم است این موضوع تضمین شودکه شاهد اجرایی سازی تمامی بخش های برجام با حسن نیت و در محیطی سازنده باشیم.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس

یک مقام ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که یک توافق روی میز وجود دارد و تقریبا تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند؛ در نتیجه آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از جنبش حماس درخواست کرده تا با توافق مذکور موافقت کند. 

به گزارش العربیه، در متن این بیانیه مشترک آمده است: «ما قویاً از تلاش‌های میانجی‌گری برای بازگرداندن اسرا به خانه خود حمایت می‌کنیم. مجدداً از حماس درخواست می‌کنیم که گروگان‌ها را آزاد کند و اجازه دهد به این بحران پایان دهیم تا بتوانیم تلاش‌های خود را روی ایجاد صلح و ثبات در منطقه متمرکز کنیم». 

این مقام دولت بایدن گفت که پیش از این تلاش‌ها برای انتشار یک بیانیه مشترک ناموفق بوده و اکنون این بیانیه «نمایش فوق‌العاده‌ای از اتفاق آرا از سوی بسیاری از رهبران در سراسر جهان» است. 

کشور‌هایی که این بیانیه را امضا کردند عبارتند از: آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند، انگلیس و آمریکا.

این مقام دولت بایدن مدعی شد: «یک توافق روی میز وجود دارد که تقریباً تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند... و کاری که آنها باید انجام دهند این است که این دسته آسیب‌پذیر از گروگان‌ها را آزاد کنند تا پیشرفت حاصل شود». 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که «برخی نشانه‌ها» وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا راهی برای توافق هست، اما تاکید کرد که همچنان از این امر مطمئن نیست. در مورد پیشنهاد کنونی که روز میز است، این مقام آمریکایی مدعی شد که آتش بس فوری و طولانی مدت در غزه و همچنین امکان بازگشت نامحدود فلسطینی‌ها به شمال غزه را فراهم می‌کند.

پیش از این، خلیل الحیه، یک مقام ارشد شاخه سیاسی حماس گفته بود که این جنبش در ازای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و آتش‌بس ۵ ساله یا بیشتر، حاضر به توافق خواهد بود.

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.  حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد