Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار حوادث ایسکانیوز با اشاره به آموزش عمومی مردم نسبت به مسائل ایمنی آتش نشانی گفت: آموزش یکی از ارکان اصلی کلانشهر ها در بحث ایمنی به شمار می رود بسیاری از افراد تصور می کنند باید حادثه ای رخ دهد تا آتش نشانان یا نیروهای ایمنی وارد ماجرا شوند.

وی ادامه داد: البته این مورد در اساس نامه نیز آمده است اما ما پا را فراتر از این موضوع گذاشته ایم و سال هاست که در بحث آموزش تا جایی شهروندان خواستار باشند اقدامات خوبی انجام می دهیم و خوشبختانه شهرواندان مطالبه گر با ما همکاری خوبی دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:بیش از 20-25 هزار آتش نشان داوطلب در سال های اخیر داشته ایم که بسیاری از آن ها به درجه استادی رسیده اند و از طرف آتش نشانی سر کلاس ها ، دانشگاه ها و اماکن عمومی به آموزش می پردازند.

وی اضافه کرد:سال هاست که کارشناسان ما با هماهنگی با مسئولان مدارس در مراکز آموزشی و مدارس از کلاس اول تا بالاترین مدارج تحصیلی به صورت رایگان نکات لازم را آموزش داده و به صورت عملی تمامی مسائل ایمنی را برای آن ها اجرا می کنند و علاوه بر مراکز آموزشی، آموزش در کارگاه ها، مراکز، ادارات و کارگاه های صنعتی به صورت رایگان انجام می شود به شرطی که خود افراد خواهان فراگیری آن باشند.

ملکی افزود :به عنوان مثال یکی از مسئولان اعلام می کند که کارخانه ما با 50 کارگر نیازمند فراگیری مسائل ایمنی آتش نشانی است، در چنین شرایطی با مهیا شدن یک فضای 20-30 متری ، کارشناس می تواند به راحتی مسائل ایمنی را برای کارکنان این کارخانه آموزش دهد. تمامی این اقدامات به صورت رایگان انجام خواهد شد به شرطی که امکانات آن فراهم شده باشد و خود مردم نیز خواهان آن باشند و سال هاست که سازمان آتش نشانی چنین خدماتی را ارائه می دهد .

وی بیان کرد: امسال بعد از مدت ها با تعاملی که با وزارت آموزش و پرورش انجام شده بخشی از مباحث ایمنی در متون درسی مقطع دهم گنجانده شده است یعنی در حال آموزش نکات ایمنی از طریق دروس مکتوب به دانش آموزان هستیم. تمامی این موارد خبرهایخوبی است که توسط سازمان آتش نشانی صورت گرفته و مسلما زمان زیادی لازم است تا این فرهنگسازی شود اما در حال حاضر آغاز شده است.

وی در پایان تاکید کرد : همان گونه که سازمان آتش نشانی بحث آموزش فیزیکی و چهره به چهره را آغاز کرده است، در سال های آینده ، میزان مباحث آموزشی در دروس پایه های مختلف بیشتر خواهد شد تا در سراسر کشور حتی در روستاهای دور افتاده نیز بتوانند از این مباحث آموزشی بهره مند شوند.

701

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی مباحث آموزشی ایمنی متون کتب درسی کلانشهر آموزش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت

سردار فداکار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: غروب امروز یک مورد آتش سوزی در سه راه سیدنظام مهاباد به این سازمان گزارش شد و تیم اطفای حریق پایگاه مرکزی این شهرستان خود را به محل رساندند.

وی اضافه کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که این مرد کهنسالی (حدود ۷۵ سال) که با استفاده از ماده مشتعل تینر در حمام مشغول شستشو دستانش بود، بر اثر اشتعال تینر دچار آتش‌سوزی شده و پس از ریختن این ماده بر بدنش سایر قسمت‌های بدن وی نیز صدمه شده دیده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ادامه داد: ماموران آتش‌نشانی ضمن مهار این حریق از گسترش آن به سایر بخش‌های این خانه و خانه‌های اطراف جلوگیری کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه این مرد کهنسال به شدت آسیب دید و توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل شد و به سقف و قسمتی از خانه نیز خسارتی وارد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، بیش از ۴۵ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

کمال آهمند جانشین مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی مهاباد نیز گفت: پس از اعلام مصدومیت شدید یک مردم کهنسال در یکی از محلات این شهر، آمبولانس فوریت‌های پزشکی اعزام شد و با توجه سوختگی شدید بالای ۸۰ درصد مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: این مصدوم دقایقی بعد از رسیدن به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

آهمند اضافه کرد: علت اصلی این حادثه توسط نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مرتبط در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود