Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ماه نخست فعاليت دولت يازدهم و در زماني که اين وزارتخانه وزير نداشت، در سکوت کامل خبري شرکت ساتکاب احيا شده و حتي به فعاليت مشغول شده است و اينک مديرعامل اين شرکت تازه احيا شده از سوي وزير جديد نيرو منصوب شد. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، بيست و پنجم ارديبهشت ماه سال 90 بود که در جلسه هيات واگذاري سازمان خصوصي سازي (دولت دهم) انحلال شرکت مادر تخصصي مديريت ساخت و تهيه کالاي آب و برق (ساتکاب) به تصويب رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يک ماه بعد از اين تاريخ فرآيند انحلال اين شرکت آغاز شد و قرار بود کارهاي مربوط به تصفيه تمامي اوراق مالي آن انجام گيرد تا اينکه در بيست و هشتم اسفندماه سال 92 در جلسه هيأت وزيران (دولت يازدهم) مصوب شد که کليه اقدامات مرتبط با انحلال و تصفيه شرکت مادرتخصصي مديريت ساخت و تهيه کالاي آب و برق (ساتکاب) از تاريخ ابلاغ اين تصويب‌نامه متوقف شود.
با توقف اقدامات مرتبط با انحلال ساتکاب، در همين جلسه (جلسه هيأت وزيران اسفند 92) مصوب شده بود تا با اصلاح اساسنامه شرکت ساتکاب، شرکت مادرتخصصي توزيع نيروي برق تشکيل شود اما در سال پاياني دولت يازدهم، احياي شرکت ساتکاب با اساسنامه اي متفاوت در دستور کار قرار گرفت.
در همين زمينه بخوانيد: احتمال تغييرات ساختاري در وزارت نيرو/ اردکانيان: هنوز ورود نکرده ام
اردکانيان که از هفتم آبان ماه سال جاري با گرفتن رأي اعتماد از مجلس، سکان مديريت وزارت نيرو را در دست گرفته تا امروز سه حکم صادر کرده است.
حکم اول وي براي يکي از فعالان زيست محيطي بوده که به عنوان مشاور ارشد وزير نيرو منصوب شد. حکم دوم وي براي يکي از فعالان اجتماعي بوده که به عنوان رئيس دفتر وزير نيرو منصوب شد و اينک حکم سوم وي براي مديرعامل جديد شرکت ساتکاب صادر شده است.
در متن حکم صادر شده از سوي وزير نيرو به مصوبه جلسه يازدهم شهريورماه سال جاري هيئت مديره شرکت ساتکاب اشاره شده است. اين مسئله نشان مي دهد در ماه نخست فعاليت دولت يازدهم و در زماني که اين وزارتخانه وزير نداشت، در سکوت کامل خبري شرکت ساتکاب احيا شده و حتي به فعاليت مشغول شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • سومین حادثه برای مقامات اسرائیلی
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • طی یک هفته، سومین وزیر اسرائیل هم مصدوم شد
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان