Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > ادبیات - ایسنا نوشت: افسانه شعبان‌نژاد با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اداره تبدیل شده است می‌گوید، انتظار دارد کانون به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشد.

افسانه شعبان نژاد شاعر کودکان و نوجوانان درباره عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به فعالیت خود در  شورای شعر انتشارات کانون، اظهار کرد: به نظرم انتظاری که از کانون می‌رفت در این سال‌ها عملی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشران خصوصی از کانون موفق‌تر عمل کرده‌اند که ممکن است دلیل آن سوءمدیریت، کم‌توجهی و یا کمبود بودجه باشد. دلیل دقیق این را که چرا کانون در این سال‌ها فعالیت موفق‌آمیزی نداشته است، نمی‌دانم، اما تجربه به من می‌گوید آن انتظاری که از کانون می‌رفت، عملی نشد؛ چه در زمینه تولید فیلم و انیمیشن و چه در زمینه نشر کتاب، انتظارات بیشتری از کانون داشتیم. البته همه تلاش کرده‌اند و نمی‌خواهم بگویم اصلا  کاری انجام نشده اما کاری که باید و شایسته کانون بود، انجام نشد.  

او درباره انتظارات خود از مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: فکر نمی‌کنم با تغییر مدیران تغییرات اساسی شکل بگیرد، اما امیدوارم مدیریت جدید با توجه به این‌که خود نیز هنرمند است توجه بیشتری به هنرمندان داشته باشد. هویت کانون به هنرمندانی است که آن‌جا کار می‌کنند و اگر هنرمندان نباشند کانون دیگر معنایی ندارد. کانون مدت‌هاست که از مکان فرهنگی هنری به یک اداره تبدیل شده است. 

شعبان‌نژاد درباره این‌که چرا فکر می‌کند کانون به یک اداره تبدیل شده است گفت:‌ محیط کانون به گونه‌ای بود که نتوانستم آن‌جا بمانم و دو سال است که از محیط کانون دور هستم  و حضور ندارم. شاید دلیل آن شیوه مدیریت و کم‌توجهی به کسانی است که اصل کانون هستند، و مورد توجه قرار گرفتن مسائل اداری تا مسائل  فرهنگی. مسائل زیادی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا انتظاری که از کانون می‌رود برآورده نشود.

او درباره عملکرد کانون پرورش فکری کودکان در سال‌های گذشته گفت:‌ کانون در سال‌های قبل بهترین‌ فیلم‌ها را در بخش سینمایی تولید می‌کرد اما چند سالی است که فعالیت خاصی نداشته است. حتی در بخش تولید اسباب‌بازی با وجود این‌که امکانات زیادی دارند، تولید خیلی کم است. کانون کم‌کار است و فکر می‌کنم پرکارترین بخش کانون انتشاراتش‌ است که به شکلی که باید، نیست و بیش‌تر از این انتظار می‌رود. امیدوارم مدیرعامل جدید به این موضوعات توجه و کانون را زنده کند.

این‌ شاعر  درباره این‌که بهترین دوران کانون در چه دوره‌ای بوده است گفت:‌ فکر می‌کنم بهترین دوره زمان مدیریت آقای چینی‌فروشان بود. درباره انتشارات کانون پرورش فکری نیز از نظر من زمان آقای شاه‌آبادی بهترین دوران بود.

58243

کلید واژه‌ها : کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان - ادبیات - ادبیات کودک و نوجوان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند