Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آژانس ادبي پل رايت سه گانه «قصه‌هاي سبلان» محمدرضا بايرامي را به ناشري در ترکيه فروخت. مجيد جعفري اقدم رئيس آژانس ادبي پل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا،‌ از فروش رايت سه‌گانه «قصه‌هاي سبلان» محمدرضا بايرامي به ناشري در ترکيه خبر داد و گفت: «کوه مرا صدا زد» و «ييلاق» و «برلبه پرتگاه» سه مجلد مجموعه «قصه‌هاي سبلان» اثر بايرامي است که قرارداد فروش آن‌ها به انتشارات «زنگين» به امضا رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: هر 3 اين کتاب‌ها در ايران توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است و قرارداد انتشار نسخه ترکي بين آژانس ادبي پل و ناشر خارجي منعقد شده و اجراي مفاد آن به حمايت طرح گرنت يا طرح تاپ منوط شده است.
جعفري اقدم تصريح کرد: اين قراداد به همراه فرم درخواست حمايت ارسالي از طرف ناشر خارجي قراردادها و تصويري از مجوز نشرش در کشور ترکيه به دبيرخانه طرح گرنت در وزارت ارشاد و طرح تاپ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ارسال شده است.اما متاسفانه تاکنون جوابي دريافت کرده‌ايم.
«کوه مراصدا زد» به عنوان اولين کتاب از سه‌گانه قصه‌هاي سبلان، يکي از موفق‌ترين و جذاب‌ترين اين کتاب‌ها نيز بوده است. محمدرضا بايرامي در اين داستان، به تلاش جلال براي سرپانگه داشتن ستون‌هاي زندگي خانواده‌اش بعد از مرگ پدر مي‌پردازد؛ تلاشي که شايد بتوان شکل نمادين آن را در هنگام سرسره بازي با بچه‌ها مشاهده کرد.
"برلبه پرتگاه" دومين مجلد اين سه‌گانه است که اخيرا از سوي ناشر تجديد چاپ شد.
«در ييلاق» سومين مجلد مجموعه «قصه هاي سبلان» است، بايرامي در اين مجلد، جلال را از زندگي روستايي اش بيرون مي کشد و روند تحول شخصيتي او را در جغرافياي تازه و شيوه زيستي متفاوتي پي مي گيرد. «درييلاق»، داستان سفرجلال به همراه دايي‌اش به ييلاق و محل زندگي مادربزرگ، پدر بزرگ و دايي اوست. بايرامي در اين کتاب نيز از هيچ کدام از جزئيات کوچکي که تشخص و هويت زندگي ايلياتي است غفلت نمي‌کند و در داستانش هيچ رفتار کلي که بتوان آن را منتسب به هر نوع شيوه زندگي در هر جغرافيايي دانست، ديده نمي شود. شخصيت هاي او حتي در هنگام ساده ترين کارهاي روزانه مثل خوردن نان و پنير، رفتاري کاملا روستايي و اصيل دارند. اما نکته مهم تر اينکه بايرامي در توصيف اين رفتار ها، آيين ها و مشغله هاي روستايي، آنقدر شيفته مستندگويي نمي شود که لزوم داستاني آن را فراموش کند. در داستان «در ييلاق» جلال هنوز در فکر قاشقا است و همواره خواب او را مي بيند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل