Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- آمار استخراج شده از اردوگاه های پناهجویان راخین در بنگلادش نشان می دهد، فقط در طول یک ماه، دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در میانمار کشته شده اند.

به گزارش ایرنا در روز جمعه به نقل از روزنامه هندو، سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز (ام اس اف) به تازگی پس از بازدید از تعدادی از اردوگاه های مسلمانان میانمار که در بنگلادش زندگی می کنند گزارشی تکان دهنده از ابعاد جنایات میانمار علیه این اقلیت نژادی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، در فاصله زمانی ماه اوت تا 24 سپتامبر سال جاری، به طور تقریبی شش هزار و 700 انسان مسلمان در خشونت های راخین جان خود را از دست داده اند.
گزارش سازمان ام اس اف همچنین تاکید کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده در اردوگاه های مهاجران روهینگیا در بنگلادش، تیراندازی دلیل اصلی کشته شدن مسلمانان روهینگیا در میانمار بوده است. بسیاری از افراد نیز در حالی که زنده بودند در خانه های خود سوزانده شده اند.
بر اساس گزارش این سازمان، در میان کشته شدگان 730 کودک زیر پنج سال وجود دارند.
دکتر سیدنی وانگ، رئیس بخش داروی سازمان ام اس اف گفت: ما با نجات یافتگان خشونت های میانمار که اکنون در اردوگاه های بسیار شلوغ بنگلادش زندگی می کنند، دیدار کردیم. یافته های ما در خصوص تعداد افراد کشته شده و نحوه به قتل رسیدن آنها بسیار تکان دهنده است. بیشترین تعداد کشته شدگان در طول عملیات اخیر ارتش میانمار گزارش شده است.
پزشکان بدون مرز 'مدیسین سانس فرانتیرز' (ام اس اف) یک سازمان غیر دولتی برای کمک‌های انسان دوستانه است که در مناطق جنگ‌زده و کشورهای در حال توسعه‌ای که با خطر بیماری‌های بومی مواجه هستند، فعالیت می کند.
روهینگیا کلمه ای است که بوداییان میانمار در اشاره به اقلیت مسلمان این کشور از آن استفاده می کنند. میانمار می گوید این اقلیت مسلمان، در واقع مهاجران غیرقانونی هستند که وارد این کشور شده اند و از هیچ گونه حقوق قانونی به عنوان شهروند میانمار برخوردار نیستند.
بیش از 623 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از روز 25 اوت (سوم شهریور) در نتیجه حملات شدید نیروهای ارتش و گروه‌های بودائی افراط ‌گرای میانمار، قتل عام شده و خانه هایشان به آتش کشیده شد. بسیاری از آنها همچنین وادار به ترک خانه‌ و کاشانه خود و حرکت به ‌سوی مرزهای بنگلادش شدند.
پناه جویان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در شهر مرزی کاگس بازار مستقر شده اند.
پیش از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، حدود 300 هزار پناهجوی روهینگیا در این منطقه حضور داشتند.
آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار که خود برنده جایزه صلح نوبل نیز هست با پشتیبانی فرماندهان ارتش این کشور، از افزودن نام اقلیت روهینگیایی به 135 گروه نژادی این کشور خودداری کرده و می‌گویند مسلمانان روهینگیا به ‌صورت غیرقانونی از بنگلادش به میانمار مهاجرت کرده‌اند. اما این ادعا توسط روهینگیایی ها رد شده است. آنها می‌گویند سابقه حضورشان در میانمار، دستکم به چند سده اخیر می‌رسد.
اقلیت نژادی روهینگیا در استان راخین از سال 2012 هدف حمله بودائیان تندرو قرار گرفته اند و با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری نامیده می شود ، در دو ماه اخیر بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته اند.
آساق**267*1144*وحیده دینداری* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا مؤسس حوزه علمیه قائم چیذر، در جلسه درس اخلاق با شرح فراز «اَللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ… مَلَکَةِ الْحَمِیَّةِ» دعای هشتم صحیفه سجادیه اظهار داشت: «ملکه» صفتی نفسانی است که به معنای عادت کردن انسان به چیزی است؛ به عنوان نمونه، فردی ۷۰ سال شرب خمر کرده است. برای چنین شخصی بسیار مشکل است که شرب خمر را کنار بگذارد؛ اما اگر گناهی گاه گاه از انسان صادر شود، به راحتی می‌تواند از آن توبه کند.

وی افزود: «حمیة» به معنی حمایت و تعصب است. تعصب دو قسم است: تعصب ممدوح و مذموم. اینجا قسم دوم و منظور همان تعصب جاهلیت است که خلاف شرع است؛ زیرا تعصب جاهلیت، یعنی چشم‌پوشی از حق و تابع و مدافع ناحق بودن، به سبب ملاحظه روابط نزدیک و شخصی، مثل رابطه خویشاوندی. نقطه مقابل تکبر و تعصب جاهلیت، تواضع در برابر خداوند و مؤمنان است.

هاشمی علیا در ادامه به شرح آیاتی از قرآن کریم در این باره پرداخت؛ از جمله آیه ۲۶ سوره فتح که می‌فرماید: «إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَعَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَی وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا؛ (یاد کن) هنگامی را که کافران (پس از قرارداد صلح حدیبیه) دل‌هایشان را از تعصّب و خشم شدید جاهلی آکنده کردند، پس خدا هم آرامشش را بر پیامبرش و مؤمنان نازل کرد و روح تقوا را (که حقیقت و جان توحید است) ملازم آنان نمود، و آنان به (روح تقوا) سزاوارتر و شایسته آن بودند.» طبق این آیه، در مقابل کفار که تعصب و تکبر جاهلیت در برابر خدا و پیامبر اکرم (ص) در قلبشان ملکه شده بود، خداوند به رسولش و مؤمنان عنایت کرد و آرامش، روحیه تقوا و تواضع در برابر خدا و مؤمنان را به آنان که سزاوار چنین لطفی بودند عطا کرد.

وی در ارتباط بحث مورد نظر با جریانات چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: اینکه صهیونیست به راحتی مسلمانان را می‌کشد و فرقی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، به خاطر تعصبی است که نسبت به مسلمانان دارد؛ زیرا یهود صهیونیست دین خود را دین واقعی دانسته و فقط بنی اسرائیل را آدم می‌داند و برای اسلام هیچ ارزشی قائل نیست.

کد خبر 6088313 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت